مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران گفت: به علت فرسودگی بالای شبکه انتقال آب در بیشتر شهرهای مازندران، متاسفانه حدود 30درصد آب شرب مورد نیاز مشترکان قبل از مصرف به هدر می رود.
کد خبر: ۴۷۷۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 14 August 2017
به گزارش تابناک : ذبیح اله ذاکری عصریکشنبه درآیین معارفه رییس جدید آبفای شهری آمل افزود: که از حدود 7هزار و100کیلومتر شبکه انتقال وتوزیع آب در مازندران، بیش از هزار و400کیلومتر آن معادل 22درصد فرسوده است.
وی اضافه کرد که برای نوسازی واصلاح شبکه های فرسوده آب درشهرهای مازندران در زمان حاضر به بیش از 300 میلیاردتومان اعتبار نیاز هست که با توجه به قیمت فعلی اقلام مورد نیاز انجام شود.
مدیرعامل شرکت آبفای شهری مازندران، با بیان اینکه دولت پارسال فقط حدود 7 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح ونوسازی شبکه های فرسوده آب دراستان اختصاص داده است، گفت، با این میزان اعتبار فقط حدود 40کیلومتر از مجموع هزار و400کیلومتر شبکه های فرسوده آب استان اصلاح ونوسازی شد.
** کمبود آب درمازندران به مرز هشدار
ذاکری با بیان اینکه متاسفانه کمتر کسی در کشور کمبود آب در مازندران را باور و آن را قبول می کند، افزود: هرچند در سالهای اخیر مدیریت مصرف آب شرب درمازندران با همکاری مردم ورسانه ها بهتر از قبل شده، اما متاسفانه واقعیت موجود این هست که کمبود آب درمازندران به مرزهشدار رسیده است.
وی اضافه کرد، که میزان بارندگی سالانه مازندران هم در سالهای اخیر از 2000میلی متر به کمتر از 700میلی متر رسیده و با توجه به افزایش چند درجه ای دما وکاهش بارندگی ها ، سفره های آب های زیرزمینی مازندران درحال کاهش محسوسی است.
** اضافه شدن220لیتر به ظرفیت آب مشترکان آملی
رییس سابق آبفای شهری آمل هم دراین آیین، از بهسازی 8 حلقه چاه در مناطق مختلف این شهر اشاره کرد وگفت، با این اقدام جهادی ومدیریت صحیح، علاوه بر افزایش 220لیتری آب به ظرفیت توزیع آب شهری، از حفر چهارحلقه چاه جدید جلوگیری شد.
شعبان زروکی با بیان اینکه در سه سال گذشته 28 کیلومتر از شبکه های فرسوده توزیع آب اصلاح ونیز توسعه شبکه ها انجام شده است، افزود،با تامین واختصاص 150میلیون تومان اعتبار مشکلات کم آبی وافت فشار آب مشترکان در شهرامامزاده عبداله آمل نیز در سال گذشته به طور کامل برطرف شد.
** تسریع دراجرای طرح فاضلاب شهری آمل
رییس جدید امورآبفای شهری آمل هم دراین مراسم، تسریع در اجرای طرح های فاضلاب شهری که در این شهر درحال اجرا است، را یکی از برنامه های مهم مدیریت جدید این اداره بیان کردو گفت: تاکنون 13 کیلومتر از طرح فاضلاب شهری آمل اجرا و تصفیه خانه شش هکتاری نیز خریداری شد.
علی قبادی افزود: مرحله دوم اجرای طرح فاضلاب شهری آمل با اعتبار 3میلیارد تومان در دوبلوار شهید بهشتی وجانبازان آغاز شده و با تامین اعتبار مورد نیاز از بانک توسعه اسلامی، روند اجرای این طرح مهم زیربنایی شتاب بیشتری خواهد گرفت.
دراین مراسم با حکم مدیرعامل شرکت آبفای شهرمازندران، ' علی قبادی' به عنوان رییس جدید امورآبفای آمل معارفه واز خدمات سه ساله' شعبان زروکی ' رییس سابق قدردانی شد.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار