کد خبر: ۴۸۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 26 August 2017
به گزارش «تابناک یزد»، اولین جشنواره «روناس» همراه با جشنواره «دست‌پخت مادر بزرگ‌ها» روز گذشته در محل آب انبار حاج حسن واقع در بافت تاریخی روستای ترک آباد اردکان برگزار شد .

«محمدرضا نصیری» سرپرست معاونت گردشگري اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این دومین جشنواره شهرستانی اردکان در زمینه گیاه ارزشمند دارویی روناس بود که با استقبال بسیار خوب روستاییان اردکان و عموم مردم روبرو شد .

وي با اشاره به اهمیت جشنواره‌های مختلف در معرفی جاذبه‌های گردشگری هر منطقه اظهار كرد: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری روستاییان از جمله اهداف این اداره كل در برگزاری جشنواره‌های مختلف است و در هين راستا نيز تا‌کنون براي برگزاری بیش از ٢۰ جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی در شهرستان‌های استان برنامه‌ريزي صورت گرفته است .

نصيري خاطرنشان کرد: تاکنون در همين رابطه هشت جشنواره در شهرهای مختلف اجرا شده که تا پایان شهریورماه نیز شاهد برگزاري جشنواره اسب خالص ایرانی در تفت، جشنواره خرما و مجسمه‌های شنی در بافق، جشنواره عشایر در خاتم و ابرکوه و همچنین جشنواره سفال و سرامیک در شهرستان میبد خواهيم بود.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در پایان توسعه گردشگری پایدار و روستاگردی، خودباوری در روستايیان و بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه در راستای اقتصاد مقاومتی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره های مختلف از سوی این سازمان خواند.

وي یادآور شد: با توجه به افتخار جهانی ثبت بافت تاریخی شهر یزد در لیست یونسکو، جشنواره ثبت جهانی یزد در نیمه شهریور ماه در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد .

گفتنی است، پخت و پخش آش پنجه به جو از غذاهای محلی روستای ترک آباد، بازدید از بافت تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این روستا، اجرای نحوه کشت و برداشت روناس، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری بخشی از برنامه های جشنواره روناس در روستای ترک آباد اردکان بود که با استقبال عموم مردم روبرو شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار