به صورت اسناد مناقصه
معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: از محل اعتبارات ملی، 33 میلیارد ریال به صورت اسناد مناقصه برای پروژه‌های آبخیزداری استان هزینه شده است.
کد خبر: ۴۸۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 27 August 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مهدی شاپورزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: برنامه‌هایی که در سال جاری طراحی شده بالغ بر 84 میلیارد و 524 میلیون ریال از اعتبارات مصوب بوده که در طرح‌های تملک و دارایی‌های سرمایه‌داری در حال اجرا است.

وی گفت: از این میزان 73 میلیارد ریال اعتبار مربوط به پروژه‌های ملی و 11 میلیارد و 524 میلیون ریال مربوط به اعتبارات استانی است.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین ادامه داد: از محل اعتبارات ملی، 33 میلیارد ریال به صورت اسناد مناقصه برای پروژه‌های آبخیزداری هزینه شده که بخشی از این پروژه‌ها در شهرستان آوج مربوط به حوزه‌های آبخیز روستای نهب و شهیدآباد از توابع شهرستان آوج است.

شاپورزاده عنوان کرد: بخشی از پروژه‌هایی که انجام می‌شود هم شامل بندهای ملاتی، رسوب‌گیر ملاتی و بندهای گابیانی، جمع‌آوری رسوباتی است که بر اثر بارندگی از دامنه‌ها شسته شده و پشت سدها ذخیره می‌شود؛ این اقدام موجب افزایش عمر سدها و تغذیه سفره‌های زیرزمینی می‌شود.

این مسؤول افزود: از دیگر پروژه‌هایی که از محل اعتبارات مناقصه‌ای تأمین می‌شود، پروژه بیولوژیک است که با کاشت درختان و گیاهان مرتعی موجب می‌شود تا خاک شسته نشده و در بستر رودخانه‌ها باقی بماند.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با اشاره به اعتبارات استانی خاطرنشان کرد: ترمیم و بازسازی طرح‌هایی که از قبل اجرا شده از دیگر اقدامات این معاونت است که قسمتی از اعتبارات این پروژه‌ها از محل مشارکت‌های مردمی در حوزه های آبخیز داری تأمین می‌شود.

شاپورزاده در خصوص پروژه‌های مشارکتی مردم در استان قزوین گفت: پروژه مشارکتی نقاش در روستای نقاش از توابع شهرستان آوج با برآورد 300 میلیون تومان از محل خودیاری مردم و با مطالعه، طراحی و نظارت معاونت آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی استان در سال جاری اجرا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار