معاون فرهنگی سپاه قزوین خبر داد
معاون فرهنگی سپاه صاحب‌الامر استان قزوین از میزبانی هشت بوستان قزوین برای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی سپاه قزوین خبر داد.
کد خبر: ۴۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 16 June 2015

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس ، محمد کشاورز در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات مرکز فرهنگی شهید آوینی قزوین برگزار شد با اشاره به ضرورت ترویج و تبلیغ فرهنگ تفریح سالم اظهار کرد: باید فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی به نحو مطلوبی در مناطق و بخش‌های مختلف استان قزوین طراحی و اجرا شود.

وی بیان کرد: نحوه برگزاری و جانمایی مکان‌های مورد نظر برای برگزاری مراسم‌های تفریحی باید به گونه‌ای انجام شود که قشرهای مختلف مردمی در مناطق و شهرستان‌های دور و نزدیک استان قزوین از ویژگی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی این حوزه بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین عنوان کرد: با برگزاری مطلوب مراسم‌های فرهنگی و تفریحی برای شهروندان و عموم مردم حاضر در استان قزوین می‌توان اهداف مختلفی را از جمله ساماندهی امور معیشتی، برخورداری از تفریح سالم و بهره‌مندی از امور معنوی که برای دنیا و آخرت مردم مفید است، دنبال کرد.

معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین اضافه کرد: تلاش شده در چند ماه آینده به دلیل وجود زمان آزاد بیشتری که خانواده‌ها در اختیار دارند با هدف جلوگیری از بروز مشکل در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و توسعه برنامه‌های تفریحی مناطق و شهرستان‌های مختلف استان قزوین اقدامات گوناگونی در اماکن مورد نظر شهروندان انجام شود.

وی با اشاره به تعدادی از بوستان‌ها و پارک‌های استان قزوین که ظرفیت توسعه فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی را دارند اظهار داشت: هشت بوستان و پارک این استان از چهارشنبه گذشته (20 خرداد ماه) تا اواخر مهر ماه سال جاری میزبان برنامه‌های گوناگون فرهنگی و مذهبی است.

کشاورز یادآور شد: به دلیل حضور گسترده مردم استان قزوین در اماکن مذهبی، تفریحی و گردشگری مناطق مختلف تلاش می‌شود اقدامات مطلوبی در این عرصه‌ها انجام شود؛ تبلیغات محیطی، فضاسازی با استفاده از ظرفیت‌های ارزشی و غیره برای اجرای هرچه مطلوب‌تر این برنامه‌ها انجام می‌شود.

معاون فرهنگی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین خاطرنشان کرد: پارک بانوان و پامچال در قزوین، پارک لاله در تاکستان، پاک تمدن در محمدیه، میدان مادر در آبیک، پارک ملت در آوج، پارک بعثت در بویین‌زهرا و پارک ولایت یا تپه باستانی در اقبالیه، هشت مکان مشخص شده برای انجام فعالیت‌های تفریحی سپاه در استان قزوین هستند.

برپایی نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های فرهنگی و آموزشی در پارک‌های قزوین

وی افزود: مقرر شده با هماهنگی شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهرهای یاد شده، ائمه جمعه و سایر مسئولان اقدامات فرهنگی از جمله نماز جماعت، نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های فرهنگی و آموزشی، کلاس آشپزی و بسیاری موارد دیگر در این پارک‌ها صورت گیرد.

کشاورز مطرح کرد: برنامه‌های فرهنگی مورد نظر سپاه صاحب‌الامر (عج) در سال‌های گذشته نیز با استقبال گسترده روبه‌رو بوده است؛ برگزاری مراسم ازدواج 15 زوج در شهرستان آوج در حاشیه برنامه‌های فرهنگی سپاه در سال گذشته بخشی از این استقبال را تشکیل می‌دهد.

معاون فرهنگی سپاه صاحب الامر (عج) قزوین تأکید کرد: در سال گذشته مسئولان سپاه قزوین در امامزاده حسین (ع) و زیارتگاه چهار انبیاء قزوین اقدامات فرهنگی انجام دادند که به دلیل حضور برجسته اداره‌کل اوقاف وامور خیریه در این اماکن در سال جاری برنامه‌ها فرهنگی و تفریحی سپاه در پارک‌ها انجام می‌شود.

وی بیان کرد: بوستان‌ها و پارک‌ها انتخاب شده برای فعالیت‌ها تفریحی و فرهنگی با در نظر گرفتن فرصت‌ها و تهدیدهای موجود در این مکان‌ها برگزیده شدند.

کشاورز عنوان کرد: حضور خانواده‌ها در پارک‌ها استان قزوین و ظرفیت انجام فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و تفریحی به عنوان ظرفیت و امکان بروز مشکلات در برخی مناطق با توجه به تجربه سال‌های گذشته جزو تهدیدهای این حوزه محسوب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: مقرر شده تا شهرداری قزوین در بوستان فدک به دلیل گستردگی منطقه اقدامات و برنامه‌های فرهنگی نیز طراحی و اجرا کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار