کارخانجات آرد سازي بايد آرد با کيفيت تحويل واحدهاي خبازي بدهند.
کد خبر: ۴۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲ 16 June 2015


به گزارش خبرنگارآريادفترمازندران درساري،در آستانه ماه مبارک رمضان بمنظور ارائه نان با کيفيت بر سر سفره روزه داران جلسه اي با حضور اتحاديه هاي خبازان ، اتاق اصناف مرکز استان ، اتحاديه کارخانجات آرد ، نمايندگان دستگاههاي مرتبط از جمله استاندارد ، تعزيرات ، دانشگاه علوم پزشکي و سازمان صنعت معدن و تجارت استان در سالن همايش هاي شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 برگزار شد.

در اين نشست مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 با اشاره به اينکه کسي که به خدا توکل کند خداوند براي او کافي است اظهار داشت: خداوند هموارکننده مسير و تنظيم کننده امور است.

رمضانعلي ملک افزود : فايده روزه داري اين است که انسان ها با تقوا شوند.

ملک با اشاره به فلسفه نشست مذکور تصريح کرد: بايد همه بسيج شويم تا در ماه خدا از ميهمانان الهي با بهترين نان پذيرايي کنيم.

وي با بيان اينکه براي تحقق اين منظور همه دستگاههاي مرتبط و اتحاديه هاي خبازان و کارخانجات آرد و خبازان عزيز بايد بسيج شوند اظهار داشت: براي ارتقاء کيفيت نان بايد يک خرد جمعي و عمومي ايجاد شود.

مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 افزود : در همين راستا دانشگاه علوم پزشکي و اداره استاندارد مازندران ماموريت دارند تا دستورالعمل مشترک براي همه انواع نان در ارتباط با تعريف نان ، کيفيت آرد ، محيط نانوايي و نوع تجهيزات و ماشين آلات و نکات ديگري که در توليد نان سنتي الزامي است، تهيه کنند.

رمضانعلي ملک در ادامه به موضوع طرح پايلوت کيفي سازي نان اشاره کرد و گفت: با توجه به اينکه اجراي اين طرح در هر شهر با تعداد 10 واحد خبازي به عنوان پايلوت آغاز گرديد بايد دامنه آن را گسترش داد.

وي به نشست با مديريت بانک سپه استان اشاره کرد و گفت : با صالحيان در خصوص اعطاي تسهيلات مناسب به واحدهاي خبازي جهت اقدامات بهسازي و نوسازي و تجهيزات استاندارد به توافقات مطلوب رسيديم.

ملک افزود : اتحاديه ها بايد در خصوص ميزان نياز به تسهيلات واحدهاي صنفي زير مجموعه خود بمنظور نوسازي و بهسازي و استاندارد سازي دستگاه ها و تجهيزات توليد بررسي و حداکثر ظرف مدت يک هفته برآورد نياز خبازان را به شرکت غله اعلام کنند.

وي تصريح کرد: تا زماني که دستگاههاي پخت نان و تجهيزات مربوط به آن استاندارد و به روز نباشد ساير اقدامات ديگر کم اثر مي باشد.

مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 با بيان اينکه در سالجاري توليد و ذخيره سازي گندم از نظر کمي و کيفي بسيار مطلوب مي باشد تاکيد کرد: کارخانجات آرد ، بايد گندم با کيفيت تحويل بگيرند و در صورتي که گندم نامطلوب باشد از پذيرش آن خودداري کنند.

ملک تصريح کرد: کارخانجات آرد سازي هم بايد آرد با کيفيت تحويل واحدهاي خبازي بدهند.

وي افزود: در اين زنجيره خبازي ها هم بايد از پذيرش آرد بي کيفيت و نامطلوب خودداري کنند.

ملک همچنين اضافه کرد: خروجي اين حلقه هاي متصله بايد نان مرغوب و ماکول براي مردم عزيز باشد.

وي با بيان اينکه اين زنجيره در ماه مبارک رمضان ميزبان روزه داراني است که بيشترين استفاده از نان را دارند گفت: دعاي حتي يک نفر از روزه داران در حق توليد کنندگان و خادمان نان براي سعادت و عافيت دنيا و آخرت کل اين زنجيره کافي مي باشد.

مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 به نقش رسانه ملي در خصوص فرهنگ سازي نان تاکيد کرد و گفت : با توجه به اين که نان به عنوان يک کالاي استراتژيک و با حساسيت بالا مي باشد ضروري است تا صدا و سيما و رسانه ها و متوليان سلامت مردم زمان بيشتري را در برنامه هاي خود به اين مائده آسماني اختصاص مي دهند.

ملک تصريح کرد : فرهنگ سازي در خصوص عدم استفاده از آرد با درجه خلوص و سبوسگيري بالاتر از 18 درصد و مضرات آن بايد توسط رسانه ملي و ساير رسانه هاي چاپي و فضاهاي مجازي اطلاع رساني صورت گيرد.

در ادامه اين نشست مسئولين اتحاديه ها و نمايندگان دستگاهها به بيان ديدگاه ها و مشکلات خود پرداختند.

حسن نژاد از اتحاديه خبازان شهرستان فريدونکنار ، کاويان نژاد اتحاديه خبازان زيرآب ، محمودجان لو از اتحاديه خبازان گلوگاه ، حسني و حسيني از اتحاديه خبازان پل سفيد ، نوروزي اتحاديه خبازان تنکابن ، معصومي اتحاديه خبازان خبازان کلاردشت و حجه فروش نماينده سازمان صنعت معدن و تجارت استان ، خاني نماينده اتحاديه کارخانجات آردسازي استان و نمايندگان دانشگاه علوم پزشکي و تعزيرات و کواکبيان از اتاق اصناف مرکز استان به بيان نظرات و ديدگاههاي خود پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار