عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس:
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس گفت: هیچ کشوری به اندازه انگلیس و آمریکا برای ضربه زدن به ملت ایران مصر نبوده است.
کد خبر: ۴۸۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵ 04 September 2017

به گزارش تابناک یزد، محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به دوازدهم شهریور روز مبارزه با استعمار انگلیس گفت: روز شهادت رئیسعلی دلواری ازآن‌جهت روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نام‌گرفته است که وی درراه دفاع از میهن و برای رهایی جنوب کشور از سلطه انگلیسی‌ها جنگید و به شهادت رسید.

وی افزود: رئیسعلی دلواری نماد ایستادگی یک ملت در برابر استعمار انگلیس است. وی درزمانی که بسیاری از افراد نسبت به نفوذ انگلیس در کشور بی‌تفاوت و بی‌اطلاع بودند با یاران خود در برابر انگلیسی‌ها ایستاد و به شهادت رسید. دفاع از مرزوبوم در برابر استعمارگران کار بزرگی بود که رئیسعلی در آن دوره تاریخی مهم انجام داد و با یارانش در تاریخ جاودانه شد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اکید بر اینکه انگلیسی‌ها هرکجا که منافعشان ایجاب کرده دست به استعمار و استثمار ملت‌ها زده‌اند اظهار داشت: کمتر کشوری را می‌توان یافت که طعم تلخ استعمار و اقدامات خباثت آمیز انگلیسی‌ها را نچشیده باشد.

این فعال سیاسی در ادامه با اشاره به اقدامات مستقیم و غیرمستقیم انگلیسی‌ها در غارت کشورها عنوان کرد: انگلیسی‌ها در بیشتر نقاط جهان مستقیماً ورود پیداکرده و سعی کردند با کشورهای مختلف از منابع آن‌ها در جهت منافع بریتانیای کبیر استفاده کنند؛ اما درجاهایی که مردم اجازه چنین امری را نمی‌دادند آن‌ها سعی می‌کردند با نفوذ در کشور و بخصوص دربار فاسد کشورها نیات خود در کشورها را اجرای کنند که نمد عینی آن را می‌توان در طول دوران تاریک و تلخ قاجاریه و پهلوی مشاهده کرد.

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در د.ران پهلوی انگلیسی‌ها باروی کار آوردن دو پادشاه نالایق و بی‌کفایت زمینه غارت منابع ایران را فراهم کردند. هرگاه ملت ایران خواست منابع خود را از تحت نفوذ آن‌ها خارج کند دست به اقدام زده و اقداماتی چون کودتای 28 مرداد را رقم زدند.

جوکار بابیان اینکه بیشترین خسارت را انگلیسی‌ها به مردم ایران زده‌اند تصریح کرد: هیچ دولتی به‌اندازه انگلیس و در درجه دوم آمریکا برای ضربه زدن به ملت ایران مصر نبوده است. ملت ایران و بسیاری از مردم جهان هیچ‌گاه جنایت‌های این دو ابرقدرت سابق که اکنون در ریل افول روزگار می‌گذرانند را فراموش نمی‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: انگلیسی در دوران پس از انقلاب نیز همواره برای ضربه زدن به کشور و ملت ایران تلاش کردند که نمونه عینی آن را می‌توان در حمایت تسلیحاتی و سیاسی از رژیم متجاوز صدام مشاهده کرد. امروزه انگلستان در ایران وجهه خوبی ندارد و مردم ایران و سایر ملل انگلیسی‌ها با فریب و دغل‌کاری می‌شناسند.

وی در ادامه گفت: انگلیسی‌ها همواره تلاش کردند با نفوذ خود در کشور درروند تصمیم‌گیری‌های مهم و کلیدی تأثیرگذار باشنده و از این طرق برنامه‌ها و اهداف خود را به‌پیش ببرند. نقش انگلیسی‌ها در فتنه 88 کاملاً مشخص و مستند است و کسی نمی‌تواند منکر نقش گسترده آن‌ها در این موضوع باشد. آن‌ها به همراه دیگر دول غربی سعی داشتند با استفاده از انقلاب رنگین و مخملی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به عرصه‌ای برای جولان خود بدل کنند تا بار دیگر تصمیم‌گیرنده اصلی باشند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اکنون نیز انگلیسی‌ها به دنبال ضربه زدن به منافع ملی نا هستند اظهار داشت: این‌که عده‌ای تصور کنند که پی از برجام و مذاکرات هسته‌ای انگلیسی‌ها دست از اقدامات خصمانه علیه ملت ایران برداشته‌اند خیال باطلی است.

نماینده سابق مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه پس از آمریکایی خا که خالق داعش و دیگر گروه‌های تکفیری در منطقه هستند انگلیسی‌ها نیز نقش مهم و مؤثری در بی‌ثبات‌سازی منطقه ایفا می‌کنند و سعی دارند با القای اختلاف در دنیای اسلام و کمک تسلیحاتی به گروه‌های افراطی بهانه‌ای برای توجیه حضور خود در منطقه خاورمیانه پیدا کند.

وی ادامه داد: امروزه دست انگلیسی‌ها به خون هزاران یمنی آلوده است. آن‌ها با تأمین سلاح‌های کشتارجمعی و سلاح‌های ممنوعه برای سعودی‌ها نقش مهمی در ادامه بحران در منطقه بازی می‌کنند. انگلیسی‌ها در دوران جنگ جهانی اول با اشغال ایران و دامن زدن به قحطی در کشور که با مصادره و احتکار مواد غذایی صورت گرفت بیش از 9 میلیون ایرانی را به کام مرگ فرستادند که این خباثت انگلیسی‌ها از حافظه ملت پاک نخواهد شد گرچه برای حذف این واقعیت‌ها تلاش بسیار زیادی می‌شود./72

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار