استاندار مازندران با تاکید بر مردمی کردن اقتصاد در جامعه، گفت: نهضت سیلوسازی در مازندران رونق گرفت.
کد خبر: ۴۹۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳ 10 September 2017
به گزارش تابناک : ربیع فلاح جلودار اظهار داشت: بحث سیلوسازی یک کار حمایتی و پشتیبانی در بخش کشاورزی بوده و باید تلاش کرد تا نهضت سیلوسازی تداوم داشته باشد.
وی با بیان اینکه مردمی‌کردن اقتصاد از سیاست‌های مهم اقتصاد مقاومتی است، افزود: باید کارهایی که توسط مردم قابلیت اجرا دارد را به خود مردم واگذار کرد.
فلاح گفت: بحث سیلو در استان در چند سال اخیر ظرفیت آن بیشتر شده و امیدواریم با تعامل و همبستگی با بخش خصوصی در این حوزه بتوانیم از این سرمایه ملی بهره کامل را ببریم.
وی افزود: امیدواریم با تلاش‌هایی که در بخش کشاورزی انجام شده بتوانیم در سال اقتصاد مقاومتی تولیدو اشتغال گام‌های خوبی را برداریم و از همه دست اندرکاران و کارآفرینان مازندران درخواست که در این حوزه‌ها تلاش بیشتری داشته باشند.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور نیز گفت: اولویت ذخیره‌سازی گندم با کارخانجات دارای سیلو است.
سید محمد جعفری افزود: از سال گذشته تاکنون حدود 80 تن به ظرفیت‌های سیلویی استان اضافه شده و مجموعه شرکت غله با توجه به حمایت‌های استاندار مازندران و تسهیلات بانک‌های عامل و با تشویق و ترغیب بخش خصوصی نهضت سیلوسازی را به راه انداخته است.
وی گفت: با کمک انجمن کارخانجات آرد، توانستیم میزان خرید 4600 تن کلزا در سال گذشته را در سال زراعی جاری قریب به 19 هزار و 500 تن برسانیم که پرداخت بهای آن به روز بوده است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: حدود 75 درصد بهای گندم کاران استان پرداخت شده که نسبت به میانگین کشوری حدود 12 درصد جلو هستیم.
جعفری با اشاره به استمرار خودکفایی گندم در سال زراعی جاری یادآور شد: در سالجاری 98 هزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی توسط مراکز خرید دولتی این شرکت خریداری شد.
وی با اشاره به اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی در بحث توزیع کالاهای اساسی به کمک کمیسیون تنظیم بازار آمده است، گفت: امیدواریم با ادامه این روند در بخش کشاورزی استان و خرید که تاثیر بسیار جدی در اقتصاد استان دارد، اقداماتی اساسی صورت پذیرد.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار