معاون اداره‌کل بهزیستی قزوین:
معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین گفت: 55 معتاد بی سرپناه در سه ماهه دوم سال جاری ، در شروع آزمایشی طرح دادگاه درمان مدار در استان ساماندهی شدند .
کد خبر: ۵۰۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 08 October 2017
به گزارش تابناک از قزوین، زهرا غلامرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از ساماندهی و یکپارچگی نظام مدیریت معتادان بی‌سرپناه سخت‌دسترس و متجاهر در طرح دادگاه درمان‌مدار خبر داد و اظهار داشت: استان قزوین جزء 6 استان برگزیده برای اجرای طرح پایلوت در سراسر کشور است.

وی افزود: استراتژی این الگو می‌تواند مسیر جدیدی را برای پیشبرد برنامه ششم توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی معرفی کند و به تحولی در نظام مدیریت و ساماندهی معتادان بی‌سرپناه سخت‌دسترس بیانجامد.

 معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اجرای طرح از تیرماه سال جاری گفت: ساماندهی 100 معتاد بی‌سرپناه برای مدت 6 ماهه در دستور کار بوده که تا کنون 55 بیمار تحت پوشش خدمات غربالگری و ارجاع به مراکز اقامتی و متادون درمانی قرار گرفته‌اند.

غلامرضایی استفاده از ظرفیت‌های قانونی کشور و افزایش حمایت جامعه و دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای مدیریت معتادان بی‌سرپناه سخت‌دسترس و متجاهر را از اهداف و اولویت‌های اصلی این طرح عنوان کرد.

این مسؤول در خصوص چگونگی اجرای این طرح تشریح کرد: تیم‌های مستقر در دادگاه درمان‌مدار پس از پذیرش بیمار که از سوی نیروی انتظامی معرفی می‌شوند، پرونده‌های لازم درمانی را تشکیل و با دستور قاضی در دادگاه بیمار به مراکز درمانی تحت نظارت سازمان بهزیستی ارجاع می‌شوند.

 معاون امور پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان قزوین تأمین فضای عمومی امن و رضایت عمومی جامعه با حفظ کرامت انسانی معتادان بی‌سرپناه و فراهم کردن زمینه ارائه خدمات متناسب و استاندارد به معتادان در راستای کاهش آسیب و درمان را از دیگر رویکردهای درمانی این طرح دانست.

غلامرضایی با بیان اینکه نتایج ارزشیابی طرح در پایان دوره آزمایشی  برای ارتقا برنامه در سال‌های آتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ادامه داد: رئیس کل دادگستری استان در این طرح به عنوان  ریاست کمیته دادگاه درمان‌مدار و معاون سیاسی امنیتی استانداری هم به عنوان  جانشین و مدیرکل بهزیستی استان به عنوان دبیر، مسؤولیت اجرای طرح در استان را برعهده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار