نگرانی از بروز مخاطرات زیست‌محیطی در مغان؛
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب ارس به آذربایجان شرقی از زمان دولت احمدی‌نژاد مطرح شده و فاقد مجوز است.
کد خبر: ۵۱۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 26 October 2017
به گزارش تابناک اردبیل؛ محمد فیضی ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: انتقال آب بین‌حوزه‌ای می‌بایست مطابق مصوبه شورای عالی آب و تنها با مجوز این شورا باشد که متأسفانه در انتقال آب ارس ما هیچ مجوزی از شورای عالی آب حتی برای مصرف شرب نداریم.

وی افزود: با وجود اینکه عنوان می‌شود این انتقال با هدف تأمین شرب و صنعت سه شهر از استان آذربایجان شرقی است اما شکی نداریم که با هدف تأمین آب کشاورزی انجام می‌شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اینکه انتقال آب ارس حتی مجوز زیست‌محیطی داشته باشد، محل سؤال بوده و لازم است وزارت نیرو نسبت به شفاف‌سازی آن اقدام کنند.

فیضی بیان داشت: اگر این انتقال مجوز زیست‌محیطی داشت خانم ابتکار در سال‌های اخیر بارها هشدار نمی‌داد که با انتقال آب ارس به تبریز و ارومیه، دریاچه ارومیه دیگری پدید می‌آید.

وی افزود: اهداف انتقال آب ارس به آذربایجان شرقی و انتقال آب دریای خزر به ارومیه نیازمند شفاف‌سازی است و بیم آن می‌رود که با انتقال آب ارس، زاینده‌رود دیگری در شمال استان اردبیل ایجاد شود.

به گفته نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس موضوع تسهیم آب ارس در دولت احمدی‌نژاد مطرح شده و امروز لازم است اهداف و شکل انتقال شفاف‌سازی شود.

فیضی متذکر شد: ما نمی‌خواهیم آیندگان به دلیل این انتقال ما را نفرین کنند و بی‌شک توسعه کشاورزی و صنعتی در بالا دست عوارض منفی در پایین دست به دنبال خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار