سقوط توليد سيگار و پوشاك در سال ۱۳۹۳
خريد توليدات نساجي مثل كفش، لباس، كيف، فرش ماشيني، پتو و پارچه در مقايسه با خريد انواع مواد غذايي در پله پايين‌تري مي‌ايستد. در شرايطي كه قدرت خريد شهروندان كاهش مي‌يابد و از طرف ديگر انواع توليدات صنعت نساجي از مسير قاچاق، كالاي همراه مسافر و يا واردات از كشورهاي داراي توليدات ارزان قيمت رشد را تجربه مي‌كند، معلوم است كه شاخص توليد صنعت نساجي در ايران كاهش مي‌يابد.
کد خبر: ۵۱۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹ 23 June 2015
به گزارش تابناک یزد تازه‌ترين آمارهاي ارايه شده از طرف بانك مركزي نشان مي‌دهد در سال ۱۳۹۳ شاخص «صنايع توليد منسوجات» به عدد ۹۰.۶ رسيده كه ۱۰.۲ درصد از شاخص اين صنعت در سال ۱۳۹۲ كمتر است. از طرف ديگر بانك مركزي در گزارش خود از «شاخص توليد كارگاه‌هاي بزرگ صنعتي (مقدماتي) سال ۱۳۹۳ كه در آن شاخص ۱۰۰ براي سال ۱۳۹۰ لحاظ شده نشان مي‌دهد صنايع توليد محصولات از توتون و تنباكو (سيگار) نيز در سال ۱۳۹۳ كاهشي معادل ۴۰ درصد را تجربه كرده است.
با توجه به اينكه اين كالا نيز به صورت قاچاق وارد كشور مي‌شود مي‌توان به اين نتيجه رسيد كه «قاچاق كالا» دست‌كم ۲ صنعت لباس و فرش و سيگار را به سمت حذف تدريجي پيش مي‌برد. ادامه وضعيت موجود شرايط را براي دو صنعت پرمصرف داخلي سخت‌تر خواهد كرد. صنعت توليد چوب و محصولات چربي نيز در سال ۱۳۹۳ نسبت به سال پيش از آن روندي كاهنده را تجربه و شاخص آن از ۱۰۱ به ۸۹ رسيده است كه ۱۱ درصد كاهش است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار