اختصاصی تابناک؛
صبح امرور ویژه برنامه های هفته پدافند غیرعامل  شهرستان کهگیلویه اجرا شد.
کد خبر: ۵۱۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸ 31 October 2017
به گزارش خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت،به همت جمعیت هلال احمر و اداره آموزش وپرورش و با حضور فرماندار و سایرمسئولان رزمایش پدافند غیرعامل دانش اموزی شهرستان کهگیلویه در هنرستان دارالفنون برگزار شد.
در این مراسم، مانور خروج اضطراری در مدارس نیز اجرا و دانش اموزان امادگی خودرانشان دادند.
به گزارش خبرنگار تابناک از دهدشت،فرماندار کهگیلویه در این رزمایش گفت:پدافند غیرعامل یک الزام همیشگی است و قدمتی به درازی عمر بشر دارد.
علی پوزش گفت: پدافند غیر عامل بستر سازی فرهنگی برای مقابله با دشمن و دفاع در مقابل هرگونه تجاوز و آماده سازی روانی جامعه برای ناکام سازی دشمن در تهاجم به کشور است.
وی گفت: پدافند غیرعامل کارى است که مردم باید انجام دهند مردم تنها از مزایاى پدافند غیرعامل استفاده مى کنند و کسانى که باید پدافند غیرعامل را در محیط جارى کنند مسئولین و حاکمیت هستند.
وی در ادامه تصریح نمود : پدافند غیرعامل» به مفهوم دفاع بدون اسلحه است و به عبارت دیگر، به معنی یافتن راه حلی برای دفاع و رهایی یافتن از مشکلات و تهدیدات طبیعی و انسان ساز لیکن بدون استفاده از اسلحه می باشد.
وی اظهار داشت : جمهورى اسلامى ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایى ممتاز، دارا بودن منابع پر ارزش نفت و گاز، نظام اسلامى استکبار ستیز و ورود به عرصه هاى دانش و فنآورى در سند چشم انداز بیست ساله به عنوان یکى از ارکان اصلى ایجاد امنیت مورد توجه بوده است.
پوزش در ادامه گفت: صیانت از خویش و دفاع در برابر تهدیدات و تهاجمات، امری فطری است که عقل و شرع نیز انسان را به آن رهنمون می کند.

خــــبرنگار : سید مصطفی گنجی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار