رئیس‌کل دادگستری استان یزد بر اجرای کامل طرح تحکیم بنیان خانواده و آموزش‌های پیش از ازدواج در ین استان تأکید کرد.
کد خبر: ۵۲۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲ 07 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»محمدرضا حبیبی در مراسم معارفه معاون جدید اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه همه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون خون شهدای انقلاب و شهدای حراست از کیان انقلاب اسلامی هستیم اظهار داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم یکی از حوزه‌هایی است که واقعاً جای کار بسیاری دارد که با تلاش در آن می‌توان تا حد زیادی از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

وی افزود: حوزه پیشگیری از وقوع جرم به دلیل گسترده بودن دامنه فعالیت حجم بسیار بالایی از انجام کارها را بر عده دارد که به همین دلیل نیازمند توجه جدی در حوزه تأمین نیروی انسانی است که امیدواریم با جذب افراد جدید در بدنه دستگاه قضا این مشکل رفع شود.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه با تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه و به‌تبع آن در استان‌ها، خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در کشور و به‌خصوص در استان یزد درزمینهٔ کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتکاب به جرم بودیم که نشان از اهمیت این معاونت و ضرورت تقویت آن حکایت دارد.

حبیبی تأکید کرد: در موضوع طرح مشاوره تحکیم بنیان خانواده و در موضوع آموزش‌های پیش از ازدواج در استان یزد شاهد اتفاقات خوبی بودیم و اثرگذاری خاص خود را به‌خوبی نشان داده است که این موضوع می‌طلبد این طرح‌ها باقدرت بیشتر در مرکز استان و همه شهرستان‌های استان یزد به‌طور صد در صد و جدی دنبال و اجرا شود.

این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌ضرورت استفاده از روحانیت و علما در مراکز مشاوره خانوده در استان یزد تصریح کرد: بدون شک توجه به ظرفیت‌های این قشر از جامعه می‌تواند ما را در کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بیان خانواده‌ها کمک کند.

وی در پایان اذعان کرد: به دلیل کمبود امکانات در بسیاری از حوزه‌ها باید به‌جای تمرکز بیش‌ازحد در مرحله برنامه‌ریزی و ضعف در اجرا به دنبال برنامه‌ریزی دقیق و بر اساس ظرفیت‌ها و توان موجود بود و همه توان را در مرحله اجرا به کار گرفت؛ چراکه اکنون بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها به دلیل ضعف در اجرا به هدف از پیش تعیین‌شده نرسیده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار