فعال اقتصاد مقاومتی در یزد عمده‌ترین مشکل زنبورداران این استان را نبود بازار فروش مناسب دانست.
کد خبر: ۵۲۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 11 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از مطالبات اساسی رهبر معظم انقلاب از مسئولان اجرایی است که بنا بر فرموده ایشان اقتصاد مقاومتی واقعی همان کارآفرینی است.

توجه به تولید داخلی و بر اساس توانمندی‌های محلی یک از مهم‌ترین مسائل در تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید ظرفیت‌های هر بخش به‌خوبی معرفی شود و راه‌های رسیدن به تولید و استفاده از این ظرفیت‌ها برای مردم به‌ویژه جوانان جویای کار به‌خوبی تبیین شود.

علی حیدری از افرادی است که با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی با وام از بسیج سازندگی به تولید عسل در شهرستان مهریز پرداخته  و اکنون از این راه  کسب درآمد کسب می‌کند.

وی در گفتگو با خبرنگار فارس در خصوص فعالیتش گفت: من به دلیل علاقه خاصی که به طبیعت و زنبورداری داشتم حدود 25 سال پیش کارم را با 10 کلنی کندوی زنبورعسل آغاز کردم و باعلاقه و سررشته‌ای که در این حرفه داشتم بعد گذشت چند سال موفق شدم تعداد کلنی‌ها خود را تا 200 کلنی افزایش دهم؛ اما در حال حاضر به دلیل تلفاتی که داشتیم  تعداد کلنی‌ها به 100 کلنی زنبورعسل رسیده است.

این فعال اقتصاد مقاومتی در یزد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تصمیم گرفتم فعالیت خود را توسعه دهم به همین خاطر با دریافت تسهیلاتی که سال گذشته از بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی به ارزش 30 میلیون تومان دریافت نمودم و توانستم در این حرفه خوش بدرخشم.

حیدری بابیان اینکه برداشت عسل از کندوهای زنبورعسل بستگی به شرایط آب و هوایی و میزان بارندگی در آن سال و نژاد زنبورهای کندو دارد، اظهار داشت: پرورش زنبورعسل در استان یزد به دلیل دارا بودن طبیعت خشک و خشک‌سالی‌های پی‌درپی مقرون‌به‌صرفه نیست؛ اما پشتکار و علاقه در این حرفه سبب غلبه من بر همه مشکلات شد.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه با عنایت خداوند و کمک بسیج سازندگی رونق بیشتری به کسب‌وکار خود داده و در حال حاضر عسل برداشتی از هر کندوی عسل به‌طور میانگین 3 کیلو و نیم در سال است.

این فعال اقتصاد مقاومتی در ادامه ضمن اشاره به مشکلات این حرفه، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات اساسی تولیدکنندگان عسل طبیعی، عسل‌های تقلبی و شکری موجود در بازار است که عسل‌های تقلبی و شکری که مردم هم از اصل نبودن آن خبر ندارند و به خاطر قیمت بسیار پایین از آن بیشتر استقبال می‌کنند.

حیدری با اشاره به‌ضرورت حمایت دولت از زنبورداران و کسانی که در این بخش فعالیت دارند، تأکید کرد: نبود حمایت دولتی به زنبورداران از مشکلات اساسی تولیدکنندگان عسل است؛ متأسفانه هیچ نهادی برای حمایت از تولیدکنندگان عسل وجود ندارد و هیچ نظارتی توسط دولت بر زنبورداران نیست و به همین خاطر بسیاری از مشکلات زنبورداران حل نمی‌شود.

این فعال اقتصاد مقاومتی عمده‌‏ترین مشکلات موجود بر سر راه زنبورداران را نبود بازار فروش مناسب دانست و تأکید کرد: واضح است، مسئولان با توجه بیشتر به زمینه‌های محلی و بومی مناطق مختلف کشور ازجمله پتانسیل‌های فراوان شهرستان مهریز در عرصه‌های کشاورزی و دامی و تسهیل راه جوانان دررسیدن به این مهم، می‌توانند مشکلات اشتغال و تولید را تا حد زیادی کاهش دهند و زمینه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب فراهم کنند.

وی  در پایان ضمن توصیه به جوانان جویای کار، تصریح کرد: با توجه به سرمایه اندکی که برای پرورش زنبور نیاز است جوانان می‌توانند با تعداد اندک کندوی زنبورعسل به این شغل روی‌آورند و با آموزش‌هایی که از طریق کتاب‌ها، سیدی‌های آموزشی و مستندات تلویزیونی وجود دارد به کار خود رونق دهند و درآمد خوبی نیز کسب کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار