فرماندارآبدانان
فرماندار آبدانان گفت: عدم مدیریت صحیح در جمع‌‌آوری پسماندهای شهری و دفع آنها در سایت زباله شهرستان به یک معضل زیست‌ محیطی تبدیل و موجب نارضایتی مردم خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 24 June 2015

به گزارش تابناک ایلام "مجید عسکری" در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان آبدانان اظهار کرد: جلسه کارگروه مديريت پسماندهاي شهري به منظور دفع اصولي زباله‌هاي توليدي آبدانان و رفع خطرات ناشی از آن برگزار شد.


وی خواستار اقدام سریع، مدیریت شده و علمی متولیان امر مدیریت پسماندها در سطح شهرستان آبدانان شد و افزود: با توجه به خطرات پسماندهای پزشکی برای محیط زیست و بهداشت عمومی و اختلاط این پسماندها با زباله‌های شهری و امکان ورود شیرابه آنها به آب‌های زیرزمینی، چاره اندیشی سریع و مدیریت آنها مورد تاکید است.


عسکری با بیان اینکه اگر جمع‌‌آوری پسماندهای شهری و دفع آنها در سایت زباله شهرستان خوب مدیریت نشود به یک معضل زیست‌ محیطی تبدیل و موجب نارضایتی مردم می‌شود اضافه کرد: جمع‌آوری و دفن زباله‌های خانگی و صنعتی این شهرستان باید بیش از این ساماندهی و مدیریت شود.


فرماندار آبدانان ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان آبدانان نسبت به کنترل انجام عملیات بی خطر سازی کلیه پسماندهای پزشکی بیمارستان و درمانگاه‌های شهرستان آبدانان اقدام و از ورود پسماندهای عفونی بیمارستانی به محل دفن زباله خودداری کند.


وی تاکید کرد: شبکه بهداشت و درمان ضمن برگزاری جلسه با مسئولان مطب‌ها و درمانگاه‌های بخش خصوصی بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی برای دفع بهداشتی آنها با همکاری شهرداری اقدامات لازم را به عمل آورند .


عسکری با اشاره به اینکه شهرداری آبدانان هفته‌ای دوبار نسبت به پوشش بهداشتی زباله‌ها در سایت زباله شهرستان اقدام کند عنوان کرد: شهرداری سرابباغ ماهیانه ماهی 500 هزار تومان و دهیاری‌ها مبلغ 200 هزار تومان به شهرداری آبدانان جهت دفع بهداشتی زباله‌ها پرداخت کند .


فرماندار آبدانان در پایان خاطر نشان کرد: محیط زیست به عنوان متولی امر بر حسن اجرای کار نظارت داشته باشد


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار