مدیرکل گمرکات استان یزد گفت: گمرکات یزد از نظر وزنی هشتمین گمرک صادراتی کشور است و در شش ماهه نخست سال جاری صادرات استان از حیث ارزش 15 و از نظر وزن 13 درصد رشد یافته است.
کد خبر: ۵۲۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹ 12 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»مهرداد پیرحیاتی در گفت و گو زنده با شبکه استانی تابان یزد اظهار داشت:  گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی کشور و مسئول اجرای قوانین و مقررات تجاری  و گمرکی به منظور تحقق سیاست های کلی نظام به ویژه اقتصاد مقاومتی و رقع مشکلات نظام گمرکی در دولت تدبیر و امید از گمرکی سنتی به گمرک الکترونیک تغییر وضعیت داده است.

وی بهبود و تسهیل تجارت فرامرزی، شفاف سازی و سالم سازی فعالیت های گمرکی و تجاری، تسهیل و روانسازی تجارت را از جمله دستاوردهای گمرک الکترونیک به ویژه سامانه هوشمند امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ذکر کرد.

مدیرکل گمرکات استان یزد با بیان اینکه بازاریابی از وظایف صادرکنندگان است خاطرنشان کرد: برنامه گمرک تسهیل و روانسازی فرآیند تجارت است به همین دلیل سامانه هوشمند امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی و زیر سامانه های آن در گمرک یزد راه اندازی شده و اکنون کلیه فرآیندهای مربوط به تجارت فرامرزی از قبل از ورود کالا به کشور تا پس از ترخیص کالا تحت پوشش سیستم های مکانیزه قرار دارد که علاوه بر کاهش زمان و هزینه ها  موجب شفافیت در فرآیند تجارت شده است.

پیرحیاتی در خصوص نحوه دریافت نام کاربری و رمز عبور EPL  که توسط یکی از صادرکنندگان مطرح شد اظهارداشت:  EPL یک کد رهگیری 6 رقمی است که باید تحویل صاحب کالا یا ذینفع گردد که در صورتی که اسناد و مدارک مشکلی نداشته باشد در کمترین زمان ممکن تحویل ذینفعان داده می شود.

مدیرکل گمرکات استان یزد خاطرنشان کرد: گمرکات یزد از نظر وزنی هشتمین گمرک صادراتی کشور است و در شش  ماهه نخست سال جاری صادرات استان از حیث ارزش 15 و از نظر وزن 13 درصد رشد یافته است.

وی تصریح کرد: در این مدت بیش از یک میلیون و 51 هزار تن کالا به ارزش 261 میلیون دلار از گمرکات یزد به خارج کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزن 13 و از حیث ارزش 15 درصد رشد داشته است.

پیرحیاتی عمده ترین کالاهای صادراتی استان در این مدت را کاشی و سرامیک، میلگرد، هیدورکربن، ظروف شیشه ای، سنگ مصنوعی، مصنوعات پلاستیکی، اکسید مولیبدن و شیشه ساختمانی ذکر کرد.

مدیرکل گمرکات استان یزد در پایان با اشاره به 19 هزار و 254 عدد اظهارنامه صادراتی گمرکات استان یزد در شش ماهه نخست سال جاری اظهارداشت: عراق، افغانستان، پاکستان،  ترکیه، هلند، گرجستان و اسپانیا عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی یزد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار