کد خبر: ۵۳۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 28 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در جمع متولیان موقوفات غیرمتصرفی گفت: هم اکنون در ۲۰طرح  وقفی سرمایه گذار در ساخت اعیان با متولی شریک شده است و این موقوفات در حال آباد شدن هستند.
حجت الاسلام زارع زاده افزود: موقوفه سرای خان کهنه در خیابان قیام، موقوفه رشید جمشید در خیابان ایمان، موقوفه بی بی تحیه خانم در بلوار پاکنژاد و دیگر موقوفات در شهرستان‌ها همه پروژه‌هایی است که با حضور سرمایه گذار به اتمام رسیده و یا در حال فعالیت عمرانی است.
وی تصریح کرد: متولیان موقوفات، امانت دار نیت خیر واقفان هستند و در این راستا وطیفه‌ای خطیر بر عهده دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه افزود: تولیت موقوفاتی که واقف متولی را مشخص نکرده است و همچنین موقوفاتی که متولی آن عهده دار امر تولیت خود نشده با حاکم شرع یعنی، ولی فقیه است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این امر را به نماینده خویش در سازمان اوقاف و امور خیریه تفویض کرده اند.
زارع زاده با اشاره به نگاه خیریه‌ای که به موقوفات از گذشته وجود داشته اضافه کرد: این نگاه باعث شده برخی از افراد حقوق وقف را نادیده بگیرند.
وی از دیگر وظایف مهم متولیان را اجرای امینانه نیات واقفان دانست و تاکید کرد: ما حق نداریم در مقابل نظر واقف از خودمان اجتهاد کنیم.
این مقام مسئول افزود: کسانی که موقوفات را اداره می‌کنند و کارشان دنبال روی واقف است اجرشان کمتر از واقف نخواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار