کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی استان یزد گفت: یزدی‌ها هفته آینده هوای سرد زمستانه را تجربه می‌کنند
کد خبر: ۵۳۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲ 30 November 2017

به گزارش «تابناک یزد»سید عباس میرحسینی  با اشاره به اینکه در هفته جاری در استان پدیده جوی خاصی را نخواهیم داشت گفت: تا صبح جمعه هوایی صاف تا کمی ابری و افزایش نسبی دما را برای بیشتر نقاط استان یزد پیش‌بینی می‌کنیم.

وی افزود: از جمعه به بعد با توجه به فعالیت موج ناپایدار که هسته سرد آن در شرق دریای خزر قرار دارد و عمده فعالیت آن در مناطق شمالی و شمال شرق ایران خواهد بود، برای استان ما هم از روز جمعه بانفوذ جریانات سرد و هوای پرفشار، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش تدریجی دما و سرما و یخبندان تا اواسط هفته آینده به همراه خواهد داشت و یزدی‌ها هوای سرد پاییزی و زمستان را تجربه خواهند کرد و احتمالاً چهارشنبه و پنج‌شنبه آینده مجدداً هوا گرم خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان یزد ادامه داد: از اوایل هفته آینده تا اواسط هفته، دمای صبحگاهی، در تمام مناطق استان به صفر و زیر صفر خواهد رسید. به‌طورکلی تا اواسط هفته آینده، استان در حدود 7-6 درجه سانتی‌گراد کاهش دما خواهد داشت.

میرحسینی با اشاره به کاهش بارش‌های پائیزی در سطح استان یزد، تأکید کرد: بارش استان یزد در سال زراعی جاری نسبت به بلندمدت مشابه 91 درصد کاهش و نسبت به سال قبل، 67 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار