معاون وزیر راه:
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: ایجاد ارزش افزوده از ترانزیت کالا در کشور نقش بسزایی در اقتصاد ایفا می‌کند که در این زمینه حدود 290 میلیون دلار از شبکه ریلی به دست آمده است.
کد خبر: ۵۳۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳ 30 November 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، امیر امینی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین که با حضور استاندار قزوین و مسئولان استانی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به هاب‌لجستیک و کارکردهای آن در کشور اظهار داشت: این طرح می‌تواند در اقتصاد کشور و ایجاد ارزش افزوده از ترانزیت کالا نقش بسزایی ایفا کند و با توجه به اینکه استان قزوین شاهراه ارتباطی چند استان کشور است، می‌تواند به عنوان هاب‌لجستیک منطقه انتخاب شود.

وی ادامه داد: هاب‌لجستیک به مراکز لجستیکی اطلاق می‌شود که در آن تمام فعالیت‌های مرتبط با حمل‌ و نقل، توزیع می‌شود و خدمات کالاها در سطوح بین‌المللی یا ملی از سوی چند متصدی صورت می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: امروز مردم بیشتر با حوزه راه در ارتباط هستند که در این زمینه وزارت راه و معاونت حمل و نقل تدابیر لازم را برای پاسخگویی به نیازهای آن‌ها اتخاذ کرده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه سند جامع حمل و نقل کشور، استان قزوین می‌تواند به عنوان یک شاهراه نقش مهم و اساسی در شبکه حمل و نقل منطقه‌ای ایجاد کند که در این زمینه می‌توان از ظرفیت قزوین به نحو احسن استفاده کرد.

امینی یادآور شد: ایجاد ارزش افزوده از ترانزیت کالا در کشور نقش بسزایی در اقتصاد ایفا می‌کند و در این زمینه مجموعه درآمد مستقیم از ترانزیت کالا طی سال 94 حدود 790 میلیون دلار بوده که از این میزان حدود 290 میلیون دلار از شبکه ریلی به دست آمده است.

این مسؤول عنوان کرد: استان قزوین با دارا بودن ظرفیت‌های بالقوه می‌تواند با دریافت کالاهایی از کره، چین و مواد خامی که از ژاپن وارد می‌شود، می‌تواند آن را به محصول تبدیل کرده و سهم ارزش افزوده خود را دریافت کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تحقق هاب‌لجستیک در قزوین نیازمند جذب سرمایه‌گذار است، توضیح داد: مسؤولان مربوطه باید برای تحقق این مهم از سرمایه‌گذار بخش خصوصی استفاده کنند تا به هدف نهایی دست یابند.

امینی خاطرنشان کرد: توسعه شبکه ریلی، دوخطه و چهارخطه کردن راه آهن در استان قزوین یکی از نیازهایی است که باید در اولویت کار مسؤولان باشد چراکه توسعه حمل و نقل حومه‌ای و مترو در این استان موجب توسعه اقتصاد در منطقه و جذب سرمایه‌گذار بیشتری می‌شود.

وی از جابجایی 240 هزار تن کالا از طریق شبکه ریلی استان قزوین خبر داد و تصریح کرد: در این استان بیش از پنج میلیون تن کالا جابجا می‌شود که 240 هزار تن آن از طریق شبکه ریلی صورت می‌گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی مطرح کرد: از مجموع دو میلیون و 200 هزار مسافر در استان قزوین، حدود 660 هزار نفر با راه‌آهن جابجا شده‌اند که با توسعه شبکه ریلی در این استان می‌توان به هدف مطلوب و نهایی دست یافت.

امینی اضافه کرد: تقویت نقش کشور در حوزه حمل و نقل جهانی یک ضرورت به شمار می‌رود که در این زمینه هماهنگی‌ها و تعامل دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار