رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قزوین:
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نخستین پارک استاندارد بانوان در منطقه یک شهرداری قزوین احداث می‌شود.
کد خبر: ۵۳۳۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 04 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، سیده‌منیره قوامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه در منطقه یک شهرداری پارک بانوان وجود ندارد، اظهار داشت: در این منطقه پارکی با مساحت بیش از چهار هکتار با هدف ایجاد فضای تفریحی و ورزشی احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه این پارک بحر بلوار جمهوری نزدیک مصلی روبه‌روی پارک مطهری جانمایی شده است، اضافه کرد: مکان این پارک در باغستان سنتی است که خشک شده و اکنون هیچ درختی در آن وجود ندارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه پارک بانوان دارای پیوست اجتماعی است، بیان کرد: همچنین پرسش‌نامه‌هایی تهیه و نظرات بانوان در خصوص احداث این پارک أخذ شده تا بعد از جمع‌بندی نقاط مثبت و منفی احصا شود.

قوامی با بیان اینکه در احداث پارک بانوان نقاط منفی برطرف و نقاط مثبت تقویت می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌شود این پارک استاندارد و بدون اشرافیت که مهم‌ترین موضوع است، ساخته ‌شود.

این عضو شورا یادآور شد: در پارک بانوان منطقه یک و دو شهرداری قزوین به دلیل مشرف بودن این پارک‌ها، بانوان نمی‌توانند از نور مستقیم آفتاب برای تامین ویتامین D استفاده کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: تلاش می‌شود عدم اشرافیت در پارک بانوان منطقه یک شهرداری ایجاد شود تا بانوان بهره لازم را از نور آفتاب ببرند.

قوامی با بیان اینکه احداث نخستین پارک استاندارد بانوان در اولویت شهرداری قزوین است، مطرح کرد: در این پارک به فکر هستیم استخر رو باز احداث کنیم تا بانوان کمبود ویتامین D خود را از نور آفتاب دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه قرائت‌خانه، نمازخانه، مهدکودک، اتاق مادر و کودک، تخت بانو در پارک بانوان فراهم می‌شود، گفت: همچنین پیست دوچرخه و پیست پیاده‌روی از دیگر امکانات این پارک است تا جوانان بتوانند انرژی خود را تخلیه کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: همچنین در پارک بانوان غرفه‌هایی ایجاد می‌شود تا بانوان سرپرست خانوار محصولات خود را بفروشند و برای تأمین زندگی درآمدزایی کنند.

قوامی یادآور شد: پیست دوچرخه‌سواری دو متر است که باید اصلاح شود، گفت: همچنین مسیر این پیست پیاده‌روی در مکان‌هایی با هم برخورد دارد که باید این مشکل برطرف شود تا امنیت شهروندان قزوینی ارتقا یابد.

این عضو شورا اضافه کرد: زمین بازی، والیبال، سالن ورزشی، سالن بسکتبال و صخره‌نوردی هم در پارک یاد شده وجود دارد تا محیط شادی برای شهروندان قزوینی با هدف افزایش سلامت آن‌ها فراهم شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: تلاش می‌کنیم طرح واقعی در احداث پارک بانوان منطقه یک شهرداری قزوین تهیه کنیم تا افسانه‌ای نبوده و اجرایی شود.

قوامی تأمین پارک برای بانوان را در شهر قزوین ضروری دانست و گفت: این مکان فضای خوبی است تا دختران و زنان جامعه ساعتی را کنار هم بنشینند به همین دلیل باید به این محیط‌ها توجه ویژه‌ای کرد.

وی بیان کرد: در توسعه شهری باید همه اعضای شورای اسلامی شهر قزوین و مسؤولان شهرداری دست به دست هم دهند تا بتوانند با برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ راهکارهای عملی در پیشرفت و آبادانی شهری موفق باشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: امروز در شرایط اقتصادی که قرار داریم، باید از اسراف پرهیز کرد و با مدیریت درست درآمدها و هزینه‌ها بتوان قزوین را در مسیر توسعه شهری با سرعت مطلوبی حرکت داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار