مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین:
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین و حومه گفت: به طور متوسط سالیانه 30 میلیون نفر مسافر در این شهر جابه‌جا از و از خدمات اتوبوسرانی استفاده می‌‌کنند.
کد خبر: ۵۳۵۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹ 09 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، محمدحسن ایرانخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین و حومه در سال 71 به منظور ارائه خدمات حمل و نقل عمومی برای شهر قزوین و حومه تشکیل شده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های گذشته در راستای اصل 44 به منظور خصوصی‌سازی، 60 درصد خطوط اتوبوسرانی به بخش خصوصی واگذار کرده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین و حومه یادآور شد: تعداد اتوبوس‌های ناوگان در سال‌های 90، 242 دستگاه، 91 تا 94، 243 دستگاه و95، 245 دستگاه بوده است.

ایرانخواه بیان کرد: همچنین تعداد کارکنان سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین و حومه در سال 82، 490 نفر بوده که اکنون این آمار به 42 نفر کاهش یافته است.

این مسؤول اضافه کرد: خصوصی‌سازی در سازمان فوق به معنای واقعی اتفاق افتاد و این کاهش تعداد کارکنان بیانگر اخراج هیچ یک از آن‌ها نیست زیرا در قالب خصوصی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین و حومه یادآور شد: عمر متوسط ناوگان در سال 90، 5.7 سال بوده که با روند صعودی در سال 95 به 9.7 درصد افزایش یافت و در سال جاری این عدد به هفت سال کاهش یافته است.

ایرانخواه اضافه کرد: اکنون سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین و حومه با 273 دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در 24 خط، سهم 19 درصدی در حمل و نقل شهری مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه تعداد مسافر جابه جا شده به طور متوسط سالیانه 30 میلیون نفر است، تصریح کرد: 54 درصد از بانوان و 46 درصد آقایان از خدمات اتوبوسرانی استفاده می‌کنند.

* هزینه تمام شده جابه‌جایی هر مسافر یک هزار تومان

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین و حومه خاطرنشان کرد: از مجموع 170 کیلومتر شارع اصلی خطوط قزوین 157 کیلومتر تحت پوشش این سازمان است.

ایرانخواه عنوان کرد: هزینه تمام شده جابه‌جایی هر مسافر در سیستم حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی یک هزار تومان است که تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر قزوین 400 تومان و یارانه پرداختی به عنوان هر مسافر حدود 600 تومان است.

این مسؤول با اشاره به اینکه تعداد اتوبوس‌های واگذار شده به بخش خصوصی در سال جاری 165 دستگاه بوده است، مطرح کرد: تعداد شرکت‌های حمل و نقل درون شهری فعال در حوزه سازمان اتوبوسرانی 12 شرکت حمل و نقل و 156 دستگاه اتوبوس است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین و حومه اضافه کرد: همچنین تعداد شرکت‌های حمل و نقل مینی‌بوس در حیطه سرویس‌دهی مدارس 24 شرکت به ثبت رسیده و 310 دستگاه فعال است.

ایرانخواه با اشاره به اربعین حسینی یادآور شد: دو میلیون زائر از ایلام به مهران و مهران به نقطه صفر مرزی و بالعکس جابه‌جا شدند که شهرداری قزوین 150 راننده با 150 دستگاه اتوبوس در این ایام خدمات‌رسانی کرده است.

وی بیان کرد: هر مرز 200 دستگاه اتوبوس و در خاک عراق هم یک هزار دستگاه اتوبوس به مدت 20 روز مستقر شده و زائران را جابه‌جا ‌کرد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین و حومه توضیح داد: در چهار مرز ایران و عراق، پنج میلیون زائر حسینی با 820 دستگاه اتوبوس رفت و برگشت جابه‌جا شده و توانستند خدمات مؤثری در حمل و نقل دریافت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار