مدیر امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت:از سال 83 تا پایان سال 93 چهارمیلیارد تومان اعتبارات استانی و ملی برای اجرای طرح های بیابان زادیی در استان اجرا شده است.
کد خبر: ۵۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 27 June 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،یزدانی افزود:از گستره 2 میلیون و 33 هزار هکتاری منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، بیش از 180 و هزار و 636 هکتار بیابان است.

وی گفت: در بخش طرح های ملی در مجموع یک میلیارد و پانصد هزار تومان هزینه شده است،
یزدانی افزود :این طرح ها شامل تهیه طرح مدیریت جنگل های دست کاشت در وسعت 26هـزار و 103هکتار، مدیریت جنگل های دست کاشت به وسعت سه هزار و 900 هکتار، تهیه طرح مدیریت مناطق بیابانی در منطقه ای به وسعت 150 هزار و 500 هکتار و تهیه طرح اجزای کنترل کانون های بحرانی فرسایش بادی در سه هزار و 750 هکتار است.
وی گفت: همچنین از محل اعتبارات ملی، طرح هایی همچون احداث بادشکن، نهالکاری، ترسیب کربن، مدیریت هرزآب، تولید نهال های گلدانی و اجرای طرح مراقبت و آبیاری مجموعا در گستره ای هزار و پانصدو شصدو پنج هکتار اجرایی شد.
مدیر امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: در بخش طرح های استانی نیز در مجموع 2 میلیارد و 500 هزار تومان اعتبار برای طرح های مختلف بیابان زدایی هزینه شده است که شامل طرح های حفاظت و قرق، بادشکن، بذرکاری و بذر پاشی، و و نهالکاری همراه با آبیاری مجموعا در گستره ای 2 هزار و 900 هکتار است.
تولید 380 هزار نهال گلدانی، طرح مراقبت و نگهداری در هزار و 400 هکتار، مدیریت هرزآب در هزار و پنجاه هکتار، جمع آوری پانزده تن بذر بیابانی، تهیه طرح ترسیب کربن در 126هزار هکتار از اراضی بیابانی، آموزش ترسیب کربن به میزان هفت هزار نفر- ساعت و آبیاری سنواتی 700 هکتار بیابان از دیگر طرح های اجرا شده از محل بودجه استانی برای بیابان زدایی در خراسان شمالی بوده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار