معاون گردشگري ميراث فرهنگي يزد:
سرپرست معاونت گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگري استان یزد با اشاره به این‌ که در حال حاضر خروجی گردشگري كشورمان دو برابر ورود گردشگران خارجي به ايران است، اظهار كرد: افزایش عوارض خروج از کشور مي‌تواند باعث توسعه صنعت گردشگری شود .
کد خبر: ۵۴۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 20 December 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ «محمدرضا نصیری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با بیان این‌ که در حال حاضر بر اساس اطلاعات سازمان میراث فرهنگی کشور ميزان خروجی گردشگری ایران دو برابر ورودی گردشگران خارجی به کشورمان است، عنوان كرد: اين كه به ازاي هر يك نفر گردشگر خارجي كه به كشورمان وارد مي‌شود، دو نفر ايراني به خارج از كشور سفر مي‌كنند، مغاير با ظرفيت‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري كشورمان است.

وي به لایحه پیشنهادی دولت درباره افزایش عوارض خروجی از کشور اشاره کرد و گفت: این سیاست تنها در حد یک خبر است و تاکنون قانونی جهت اجراي آن ابلاغ نشده است .

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان ادامه داد: البته در صورت اجرایی شدن این قانون، اگر بخشی از درامد حاصل از عوارض خروج از كشور به گردشگری تخصیص يابد و در رابطه با زیرساخت‌های گردشگری کشور استفاده شود، مي‌تواند باعث توسعه این صنعت ‌شود .

نصيري در پایان ابراز اميدواري كرد كه در صورت اجرایی شدن افزایش عوارض خروج از کشور، جایگاه گردشگری كشور چه در بخش گردشگري داخلي و چه در بخش گردشگري خارجي ارتقاء یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار