توضیحات کارشناس هواشناسی در خصوص خبر تابناک
بهره مندامروزه وضعيت پيش بيني استانها علاوه بر پيش بيني كلي كه توسط سازمان هواشناسي كشور داده مي شود توسط همكاران ما در مركز استانها با توجه به توپوگرافي و وضعيت اقليمي خاص ان منطقه بررسي هاي لازم بروي نقشه هاي مختلف سطوح جوي انجام مي گيرد كه به ان ديسكاشن پيش بيني مي گويند.
کد خبر: ۵۴۳۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 26 December 2017

روز گذشته خبری در سایت تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با تیتر "دو گزارش هواشناسی متفاوت در یک روز ! /هواشناسی کشوری دقیقتر است یا هواشناسی استان؟ که مدیر پیش بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به آن توضیحاتی ارائه داد.
ولی بهره مند در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : در موضوع پیش بینی هوا و میزان بارش ها دو نوع خبر منتشر می شود ، یکی کلی و دیگری جزئی .
بهره مند افزود : در پیش بینی های کشوری معمولا اخبار به صورت کلی بیان می شود اما در استان ها کارشناسان با بررسی دقیق جزئیات و ارائه و تحلیل داده ها اقدام به پیش بینی می نمایند که این پیش بینی دقیق تر از پیش بینی کلی است .
این کارشناس هواشناسی در ادامه گفت : امروزه وضعيت پيش بيني استانها علاوه بر پيش بيني كلي كه توسط سازمان هواشناسي كشور داده مي شود توسط همكاران ما در مركز استانها با توجه به توپوگرافي و وضعيت اقليمي خاص ان منطقه بررسي هاي لازم بروي نقشه هاي مختلف سطوح جوي انجام مي گيرد كه به ان ديسكاشن پيش بيني مي گويند.
بهره مند افزود : امروزه با توجه به پيشرفت علوم جوي و نرم افزارهاي كاربردي هواشناسي از جمله سينرژى (synergie)به تمامي الگوهاي جوي دسترسي پيدا مي كنيم كه با توجه به اين الگوها به صورت نقطه ايي و عددي مي توان به پيش بيني اينده هواي يك منطقه دست پيدا كرد.
ضمنا سازمان هواشناسي كشور دراينده نزديك با خودكارسازي ايستگاه هاي هواشناسي ازجمله ايستگاه هاي سينوپتيك (ايستگاه هايي كه اطلاعات جوي را به طور همزمان وبا يك زبان به مركز پيش بيني يك منطقه ارسال مي كنند وبر اساس اين اطلاعات خام بروي نقشه هاي جوي پلات شده واناليز مي شوند)به سمت پيشبيني نقطه ايي ميرود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار