کد خبر: ۵۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 29 June 2015

به گزارش تابناک یزد، معاون سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي يزد در بازدید از طرح‌های گردشگري شهرستان اشکذر، اظهار كرد: شهرستان اشکذر با پتانسیل بالا در بخش‌های میراث فرهنگی قابلیت تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری استان را دارد.

محمدرضا نصیری افزود: این شهرستان که در مسیر تهران – بندرعباس واقع شده و دارای آثار تاریخی همچون قلعه‌های باستانی ابراهیم آباد، عزآباد، امامزاده سلطان، تپه‌های شنی و یخچال طبیعی، آب انبارها، حسینیه‌ها و خانه‌هاي تاريخي است، در نوع خود دیدنی و جذاب است.

نصيري همچنين با بيان اين كه شهرستان اشكذر با دو هزار راس اسب پیشتاز در صنعت گردشگری با اسب است، تصریح کرد: وجود بیش از 100 واحد پرورش و آموزش اسب، منطقه نمونه گردشگری چرخاب و تپه‌های مناسب جهت کویرنوردی از عمده پتانسیل‌های این شهرستان محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان كرد: اداره کل ميراث فرهنگي استان آمادگی همکاری لازم با متقاضیانی که تمایل دارند در بخش گردشگری با اسب فعالیت داشته باشند را دارد و تسهیلات لازم را در اين رابطه به آنها ارایه مي‎‎دهد.

نصیری اضافه کرد: یکی از جاذبه‌های گردشگری بخش خضرآباد که قابلیت تبدیل به مجموعه تفریحی و گردشگری را دارد، چشمه قل کافی‌آباد است که مي‌تواند با همکاری بخشداری و دهیاری منطقه، زیرساخت‌های ایجاد یک مجموعه تفریحی و گردشگری در کنار این جاذبه طبیعی فراهم شود.


ایسنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار