نائب رییس انجمن هنرهای نمایشی استان يزد با اشاره به برگزاري سومین جشنواره تئاتر فجر استانی با عنوان جشن گفت‌و‌گوی تئاتر ایران به میزبانی یزد، گفت: هشت نمایش از استان های یزد، اصفهان، تهران و چهارمحال بختیاری توانستند به این جشنواره راه یابند .
کد خبر: ۵۴۹۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 08 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ با اشاره به جشنواره استانی فجر با رویکردی متفاوت در حوزه نمایش، اظهار کرد: این جشنواره نمود همایشی از تئاتر‌های برگزیده استانی است و نمایش‌های برگزیده هر استان به این جشنواره راه یافته و در استان‌های گوناگون به اجرای تئاتر خود می‌پردازند .

وی افزود: این در حالی است که در این جشنواره هیچ تئاتری برگزیده نخواهد شد ولی نمایش‌ها می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و با رفع نواقص خود به جشنواره بین‌المللی فجر نیز راه یابند .

نائب رییس انجمن هنرهای نمایشی استان با اشاره به میزبانی سه ساله استان یزد در اين جشنواره، گفت: استان یزد با شعار «جشن گفت‌و‌گوی تئاتر ایران» در سال جاری نیز میزبان این جشنواره بود و پنج نمایش از سه استان ديگر به غير از استان ميزبان به این جشنواره راه یافتند .

وی در مورد نمایش‌های راه یافته اين سه استان به جشنواره تصریح کرد: نمایش «پینوکیو» از استان اصفهان، «رسم عاشقی آب‌ها» از شهرستان انار استان کرمان، «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» از استان تهران، «بادبان و دریا را باد برده است» از استان چهارمحال و بختیاری و نمایش «گل» از استان کرمان، تئاترهای برگزیده و راه یافته به این جشنواره بودند.

مسئول روابط عمومی اين دوره جشنواره در مورد نمایش‌های برگزیده استان یزد در اين جشنواره نيز اظهار کرد: نمایش«زری سلطان» به کارگردانی جعفر دل‌دل، نمایش «مخاطب خاص» به کارگردانی مریم نیکائیلیان و نمایش«پرفورمنس آرت» به کارگردانی حامد مهریزی زاده نیز موفق به راه‌یابی به جشنواره استانی فجر شده‌ بودند.

خورشيدنام برگزاری نمایش‌های این جشنواره در دیگر شهرستان‌ها را یکی از ابتکارات این دوره جشنواره ذكر كرد و گفت: اجرای نمایش‌های راه یافته به این جشنواره در دیگر شهرستان‌ها به ترویج این هنر در سراسر استان و نزدیک شدن شهرستان‌ها به این جشنواره استانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وي در اين باره افزود: اجرای نمایش پینوکیو و نمایش رسم عاشقی در دو سانس و برای اولین بار در شهرستان‌های مهریز و اردکان اكران و با استقبال بسیار خوب مردم این شهرستان‌ها همراه شد.

خورشيدنام با اشاره به برگزاري جشنواره از 14 تا 17 دي‌ماه، کم و کاستی های این دوره جشنواره را تنها ناشي از عدم بودجه مناسب دانست و گفت: هر چند سعي كرديم جشنواره به بهترين نحو برگزار كنيم ولي به دليل مشكلات بودجه‌اي برخي کاستی‌ها نيز وجود داشت كه البته امري طبيعي است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار