حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رییس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد :به وجود تبعیض در ادارات و سازمانهای استان هشدار داد
کد خبر: ۵۵۶۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷ 24 January 2018

نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رییس کل دادگستری استان، لزوم صیانت و حفظ حقوق بیت المال را با ذکر فرازی از نامه پنجم امام علی (ع) در نهج البلاغه آغاز و با نقل سخنان آن حضرت اظهار کرد: در حفظ حقوق بیت المال آنچه را که مقتضای محافظت از حقوق بیت المال هست آن را عمل کنیم شما متولیان امر و سرورانی که در گوشه ای تولیت و مسئولیت امری را عهده دار هستید همه تلاشتان را معطوف نمایید تا به احسن وجه عمل کنید همه ی ما امروز در مقابل مسئولیتی که داریم مورد سؤال قرار داریم اگر مردم به مطالباتشان نرسیدند آخرت یقه ی ما را میگیرند اگر قرار شد که در رعایت حقوق بیت المال خدای ناخواسته کوتاهی کنیم در آخرت و فردا روز مردم به عنوان مطالبه گران و در محضر خداوند یقه ی ما را خواهند گرفت و از ما سؤال و جواب می کنند بنابراین باید عزیزان بذل عنایت کنید در حوزه ی مسئولیت نهایت تلاش را داشته باشید تا به احسن وجه حقوق بیت المال استیفا شود.


هشدار جدی قاضی القضات کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تبعیض در ادارات

مقام ارشد قضایی استان در ادامه به وجود تبعیض در ادارات و سازمانهای استان هشدار داد و با اشاره به اینکه نباید به گونه ای برخورد شود که تداعی ذهن مردم شود که در یک سازمان یا اداره با نفوذ و رانت میشود کار کرد، گفت: ببینید بازخورد عملکرد ما مسئولین این حوادث اخیر است چون برخی از ما مسئولین تکلیفمان را درست انجام ندادیم و بخش عمده اش نشأت گرفته از بد عمل کردن مدیران ما در سطوح کلان و خرد است مانند مؤسسات مالی که بی حساب و کتاب بوده و کسی از مرکز نیامد مدیریت و بررسی کند ،کسی که پشتوانه مالی ندارد اعتبار ندارد وثایق محکمی ازش نگرفتی چرا به این مؤسسات مجوز دادید، پول مردم را بردارد جمع کند، بعد نتواند پس بدهد و این همه مشکلات ایجاد شود و استارت حوادث اخیر از همینجا کلید خورد.

مزارعی در ادامه در خصوص فعالیت کارخانه های شن و ماسه در استان نیز گفت: در حوزه اداره ی امور آب استان کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از رودخانه 5 تا 10 نفر بیایند بهره برداری کنند شن و ماسه تولید کند، خب اشکال ندارد خیلی هم خوب است. اما یه عده ای که کسی رو نداشتن گفتن نه، شما نباید اینجا باشید اینجا بستر رودخانه خراب میشود این ها کسی را نداشتند. عده ای هم که کسانی را داشتند و حمایتهایی میشدند هنوز هم هستند و معلوم هم نیست که اراده ی مسئولین چی هست. به هر حال ما تکلیف خودمان را روشن کنیم یا مدیریت رو نپذیریم یا اگه پذیرفتیم پای همه چیزش بایستیم.


مدیر نباید زیر بار من و استاندار و نماینده برود

رییس شورای قضایی استان در ادامه به برخی از برخوردهای سلیقه ای مدیران نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اگر قرار است از بستر رودخانه بشار شن و ماسه تولید شود اشکالی ندارد اما برای همه باشد مگر بقیه که کارخانه های شن و ماسه ی خود را از بستر بشار جمع کردند مسلمان نیستند همه بیایند و شن و ماسه تولید کنند و کسانی که هم رفتند برگردند. اگر کار خلاف است برای همه خلاف است و اگر نیست هم برای همه باشد. مدیریت اسلامی و عدالت اسلامی یعنی این که همه را به یک چشم ببینی, نه اینکه اگر مثلاً مقاومت بشود جایگاه من در خطر می افتد خب بیفتد. جایگاهی که قرار است با تضییع حقوق مردم از بین برود بگذارید این جایگاه برود نخواستیم این جایگاه را، جایگاهی که قرار است با به هر حال حفظ آن، حقوق کسی تضییع یا ذهنیت ایجاد شود. مدیر اسلامی نباید زیر بار من و استاندار و نماینده و خلاف شرع برود آنچه که قانون و شریعت گفته است عمل کند ولو اینکه پست را از او بگیرند پستی که لازمه اش خلاف باشد به درد نمیخورد لذا خواهشم این است که عزیزان مصوبات شورا را جدی بگیرند و اجرایی کنند در خصوص همین موردهایی که عرض کردم آنهایی که در حوزه امور آب است بحث حریم رودخانه ها، بستر رودخانه ها حفاظت از بیت المال هرکسی در حوزه خودش کوتاه نیاید چرا که در صورت کوتاه آمدنش ،ما ناچاراً مجبور به برخورد میشویم ضمن اینکه دست تک تک شما را به عنوان مدیران خوب و فعال میبوسیم اما کوتاه نمی آیم.

ایشان همچنین با اشاره به اینکه اگر مدیران کم کاری نمایند دادستان به عنوان مدعی العموم و اداره کل بازرسی استان ورود پیدا می کنند با اشاره به موضوع بزرگراه قزوین و برخورد خوب دادستان قزوین و اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز مواردی وجود دارد که رسالت دستگاه قضایی است که در صورت لزوم ورود پیدا کند، اظهار داشت: امتیازات و استخدام هایی که در برخی ادارات صورت می گیرد، واقعی نبودن قیمت مایحتاج مردم و چند نرخی در سطح شهرها همه از مواردی است که دستگاه قضایی می تواند ورود پیدا کند اگر ما دلسوز نظام اسلامی هستیم و می خواهیم فردا روز جوان های ما وشما در این جامعه معترضین به ما نباشند، واقعاً مردم حق و حقوقی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در پایان با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی نیز گفت: وجود، دوام و قوام نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه خون شهداء، نَفَس ملکوتی امام راحل عظیم الشأن و مدیریت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبریست باید تلاش کنیم نظام اسلامی روز به روز قدرتمندتر شود مسئولین از صدر تا پایین مدیریت کشوری منویات مقام معظم رهبری را آویزه ی گوش نموده، عمل کرده و مردم داری را ملاک کارشان قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مطالبه گر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
جناب قاضی القضات
واقعا نمی‌دانید نمایندگان مجلس دارند با رانت در استخدام‌های سالهاست به مجلس می‌روند ؟
وقتی مرکز قانون گذاری یه کشور مسیر انتخابش از راه فساد باشه چطور میشود انتظار نظارت درست ومبارزه با فساد در آن جامعه داشت؟
مگر همین مراکز استعلام افراد را رد ویا تائید نمیکنید خودتان برابر قران عوامل خیانت ورانت را ابتدا در کاندید شدن افراد برای مجلس رد صلاحیت کنید والی خیانت به نظام وخون شهدا کردید
آخه سالهاست عوامل خیانت به مملکت معلومند داره نخبه کشی میشه بعدش شعار میدهید برای دلخوشی مردم!!
عوامل خیانت به مملکت ورود افراد سرمایه‌دار ومعامله گر به مجلس هستند این مورد را اصلاح کنید همه چیز اصلاح میشه
مطلع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
باسلام خدمت میر کل محترم دادگستری استان کهگیلویه وبویر احمد این همه از بی عدالتی در برق استان گفته شد, چرا اقدامی نشد؟حالا هم نمیخواهی اقدام بفرمایید؟
انشاالله جدی بگیرید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار