سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با بیان اینکه به اندازه بیکاران استان یزد شغل وجود دارد گفت: دنبال ارائه آمار و ارقام در حوزه اشتغال استان یزد نیستیم.
کد خبر: ۵۵۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 31 January 2018

به گزارش تابناک یزد، علی زینی‌وند پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی اشتغال استان یزد که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال برای 10 روز عملکرد خوبی در استان یزد محسوب می‌شود اظهار داشت: برای اولین جلسات فنی استان و شهرستان شروع خوبی داشتید که در این جلسه نواقصی هم مطرح شد که باید دنبال برطرف کردن آن‌ها باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد خاطرنشان کرد: انتظارمان این است که طرح‌هایی که ارائه می‌شود بیش از 90 درصد تائید و به بانک ارائه داده شود تا روان سازی برای ایجاد اشتغال به خوبی در استان یزد انجام گیرد.

بنابه گزارش تسنیم یزد، وی با بیان اینکه در مرحله جدید طرح‌ها توقع داریم که کمترین برگشتی را داشته باشیم گفت: طرح‌هایی که در این کارگروه تائید می‌شود باید بالای 97 درصد برای انجام کارهای ایجاد اشتغال انجام شود و همه بدانند که دنبال ارائه آمار و ارقام نیستیم.

زینی ‌وند با تأکید بر اینکه در استان یزد اولویت باید با نیروهای بومی باشد گفت: اصرار داریم در کمیته فنی تعریف کنید تا مسئله بکارگیری نیروهای بومی در استان و شهرستان یزد دنبال شود زیرا یکی از مشکلات و معضلات در هر استان و به‌ویژه استان یزد وجود اتباع خارجی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد در کمیته فنی کاری انجام شود که متقاضی موظف به استفاده از نیروی بومی باشد تصریح کرد: این وام ارزان روستایی برای ایجاد شغل نباید به دست اتباع بیگانه داده شود و باید نیروهای بومی و جوان استان و کشور از این فرصت مناسب استفاده لازم را ببرند تا جوان بیکار در کشور نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از آمار بیکاری استان مربوط به نوع آموزش و نوع نیروی کاری است گفت: باید سازوکاری تعریف شود تا رشته‌های مورد نیاز مشخص و آموزش جوانان را در راستا پیگیری کنیم و این مسئله در اولویت فنی و حرفه‌ای قرار گیرد زیرا نیروی کار متناسب به نوع فعالیت‌های کارخانه‌ها وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با اشاره به اینکه اگر به همین شکل پیش برویم که نیروهای کارخانه‌ها تأمین نشوند بدون شک صنایع بزرگ و کوچک ورشکسته می‌شوند خاطرنشان کرد: سازوکاری ایجاد شود که افراد به مهارت آموزشی روی آورند تا هم صنایع با مشکل نیرو مواجه نشوند و مشکلات بیکاری جوانان حل شود.

وی با تأکید بر اینکه به اندازه بیکاران استان شغل داریم افزود: دلیل اینکه در استان یزد بیکار داریم این است که بخشی را اتباع بیگانه به دست گرفته و بخشی نیز آموزش درست و صحیح به نیروها داده نشده است.

زینی وند با اشاره به اینکه کارها باید هدفمند باشند خاطرنشان کرد: در منابع ملی باید از ظرفیت کارشناسی کشور استفاده شود تا به شغل تبدیل شود تا نرخ بیکاری کشور کاهش یابد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با بیا اینکه منابع بسیاری در کشور وجود دارد گفت: باید به دنبال جذب این منابع که بسیار مناسب است باشیم تا هر چه زودتر بتوانیم آمار بیکاری را در کشور و استان یزد کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار