مسئول اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور استان یزد اعلام کرد : دامپزشکی بر بیش از 24 میلیون قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان یزد نظارت بهداشتی داشته است .
کد خبر: ۵۷۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱ 05 March 2018

دکتر «کریم زنگیلی» با بیان این خبر گفت: در راستاي اجراي ضوابط و مقررات بهداشتي و قرنطينه‌اي دامپزشكي، صنعت مرغداري در تمام مراحل توليد جوجه يك روزه، ورود آن به مرغداري‌ها، طول دوره پرورش، كشتار و عرضه مرغ بسته‌بندي شده تازه و منجمد به مصرف‌كنندگان، تحت نظارت و بازرسي بهداشتي كارشناسان دامپزشکی قرار دارد . 

وي افزود: در همین راستا نيز در سال جاری کارشناسان دامپزشکی بر 24 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان یزد نظارت داشته‌اند . 

اين مسئول اقدامات بهداشتي در خصوص تهيه جوجه يك روزه با كيفيت و مورد تاييد دامپزشكي مبداء، ضد عفوني و آماده سازي مرغداري، مايه‌كوبي و پيشگيري از بيماري ها در طول دوره پرورش را عاملی مهم در توليد مرغ سالم و در نتيجه تهيه گوشت سفيد با كيفيت جهت مصرف خانوار دانست.

وي اظهار كرد: در محل كشتارگاه‌ها نیز مرغ‌های ارسالی جهت کشتار توسط کارشناسان دامپزشکی مورد بازديد قرار گرفته و در نهايت مرغ‌هاي مورد تاييد در بسته‌بندي‌هاي تازه و منجمد جهت عرضه به مراكز مجاز ارسال مي‌شود . 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهميت نظارت بهداشتی در امر تولید گوشت سفید به عنوان عامل تضمین سلامت و صیانت از سرمایه افراد اشاره كرد و افزود: ارتباط تنگاتنگ پرورش‌دهندگان با کارشناسان دامپزشکی و رعایت دقیق توصیه‌های ایشان که مبتنی بر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی است به طور قطع تا حد زیادی مانع از بروز بیماری‌های فراگیر و مرگ و میر بالا در سطح مرغداری‌ها و شیوع بیماری‌های مشترک شده و زمینه را برای ارتقاء سطح تولید، تهیه گوشت مرغ سالم و بهداشتی برای مصرف کنندگان فراهم می‌آورد . 

زنگیلی در پایان از مرغداران استان نيز خواست كه با رعایت دقیق دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی در کلیه مراحل پرورش اعم از خرید جوجه، حمل و نقل جوجه‌ها، ایجاد سالن‌های پرورش بهداشتی، واکسیناسیون و درمان جوجه‌ها، علاوه بر تضمین موفقیت فعالیت اقتصادی خود، در تهیه گوشت مرغ سالم، با کیفیت و بهداشتی برای مصرف عموم مردم سهیم باشند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار