معاون فرهنگی و اجتماعی آستان مقدس امام‌زاده سید جعفر محمد (ع) یزد گفت: روزانه به‌طور میانگین بالغ‌بر 500 چادر در آستان مقدس امام‌زاده سید جعفر محمد (ع) یزد برپا می‌شود.
کد خبر: ۵۸۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹ 28 March 2018

سید عبدالرضا آتشین گفت: روزانه به‌طور میانگین بالغ‌بر 500 چادر در آستان مقدس امام‌زاده سید جعفر محمد (ع) یزد برپا می‌شود و علاوه بر آن قسمت مسقف این آستان نیز هر شب بالغ‌بر 300 نفر را پذیرا شده و مکانی برای استراحت مسافران فراهم آورده است.

وی افزود: این آستان در ایام نوروز خدماتی ازجمله ارائه چای، آب جوش و صبحانه رایگان و خدمات رفاهی ازجمله مکانی مناسب برای شست و شوی لباس و ظروف و پارکینگ را در اختیار این عزیزان قرار می‌دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی آستان مقدس امام‌زاده سید جعفر محمد (ع) یزد با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این آستان در ایام نوروز از اجرای طرح آلاچیق معرفت خبر داد و تصریح کرد: در این آلاچیق‌ها مبلغ‌ها و کارشناسان برجسته حضورداشته و خدماتی ازجمله مشاوره روان‌شناختی و مباحث مربوط به خانواده و کودکان را به زائران ارائه می‌کنند.

آتشین ادامه داد: در این آستان همواره علاوه بر برگزاری نماز جماعت در صحن این امام‌زاده جلساتی همچون سخنرانی‌های مذهبی و اجتماعی و نیز برنامه احکام مصور به اجرا درمی‌آیند و مورداستفاده زائران قرار می‌گیرند.

وی گفت: از روز آینده هشتم فروردین‌ماه 1397 تا روز ولادت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نیز برنامه‌های فرهنگی و جشن‌های متعدد ازجمله جنگ شادی و مسابقات ویژه خانواده‌ها از ساعت 19 الی 23، همراه با حضور مداحان و سخنرانان برجسته استانی و کشوری در این آستان مقدس برگزارشده و

معاون فرهنگی و اجتماعی آستان مقدس امام‌زاده سید جعفر محمد (ع) یزد استقبال مردم از این برنامه‌ها را بسیار گرم و گسترده دانست و افزود: از ابتدای سال جاری نیز مسابقات بزرگ عکاسی از سوی این آستان به اجرا درآمده و به یاری خداوند در زور ولادت امام علی علیه‌السلام منتخبین این مسابقات مشخص و جوایز نفیسی به‌قیدقرعه به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

آتشین همچنین بیان کرد: در روز ولادت امام علی علیه‌السلام طرح ویژه عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها از سوی آستان مقدس امام‌زاده سید جعفر محمد (ع) برگزار خواهد شد.

این مقام فرهنگی در ادامه از کاهش برنامه‌های ویژه زائران نوروزی از 17 فروردین خبر داد و بیان کرد: به اتمام تعطیلات نوروزی برنامه‌های نوروزی نیز به‌تدریج ازمیان‌رفته و برنامه‌های سالیانه ویژه زائران جای آن را خواهند گرفت.

وی با اشاره به نزدیکی ماه شعبان و ایامی همچون ولادت امام حسین علیه‌السلام و نیز حضرت صاحب‌الزمان (عج) از برنامه‌های ویژه این ایام خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌های این ایام طرح‌ریزی‌شده و در هرروز مطابق با مناسبت خود برگزار خواهند شد، مراسم نقاره زنی ویژه ولادت حضرت ولی‌عصر (عج) نیز در نیمه شعبان در این آستان برگزار خواهد شد که امیدواریم همچون گذشته این مراسم‌ها با استقبال گسترده عاشقان اهل‌بیت (ع) همراه باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار