شنا یکی از پر طرفدارترین ورزش های رایج میان مردم است. استقبال از این ورزش آبی به خصوص در فصل گرما به حدی است که بیشتر استخرها در تمام اوقات روز، خصوصا زمان اوج گرما مملوء از افرادی است که به آب خنک پناه آورده اند و یزد نیز از این موضوع مستثنی نیست.
کد خبر: ۵۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰ 10 July 2015
به گزارش تابناک یزد با وجود رغبت مردم به شنا در ایام گرم سال، کمبود آب و محدود بودن منابع آن به یکی از چالش های ادامه فعالیت استخرها تبدیل شده است. این موضوع در استان های کم آبی مانند یزد مهم تر و قابل تامل تر است.
به گفته ی دبیر هیأت شنای استان به رغم وجود بحران کم آبی در استان و محدودیت های اتفاق افتاده در این مدت، هنوز تمام استخرهای استان مشغول به فعالیت هستند و حتی از ساعت های سانس آنها کاسته نشده است.
ابوالفضل باغستانی در این رابطه می گوید:اکنون ۲۸ استخر شنا در استان خدمات خود را به عموم ارائه می کنند که از این تعداد ۲۱ استخر در مرکز استان و ۷ استخر در دیگر شهرستان های یزد فعالیت دارند.
وی اظهار می کند:خوشبختانه استقبال از استخرهای استان مانند قبل و به خصوص در ایام تابستان خوب است ولی در ماه مبارک رمضان به دلیل محدود شدن زمان سانس ها در بازه زمانی۲۱:۳۰ تا ۲۴ ،استقبال مردم نسبت به قبل کاهش داشته است.
باغستانی ابراز امیدواری می کند که باآغاز و راه اندازی سانس های روز بتوان مصرف آب استخرها را در حد معقول گذشته برای ادامه این فصل گرم سال حفظ کرد.
 وی بیان می کند:اگر  مصرف آب همچنان افزایش پیدا کند و منجر به جیره بندی آب شود، قطعا آب استخرها نیز کاهش می یابد و حتی امکان دارد آب استخرها قطع و برخی سانس ها نیز تعطیل شود.                                         
دبیر هیأت شنای استان با بیان این که استخرهای استان هنوز در استفاده ازآب بهداشتی برای استخر با مشکلی مواجه نشده اند، عنوان می کند:در صورت جیره بندی شدن آب تنها راهکاری که به نظر می رسد، استفاده از آب بهداشتی شهرداری و در غیر این صورت استفاده از آب چاه خواهد بود.
 باغستانی می گوید: هر چند که ۵۰ درصد از استخرهای استان از داشتن تانکر ذخیره آب استخرها بی بهره هستند ولی سعی خواهیم کرد که حتی المقدور و تا حد امکان از تعطیلی استخرها جلوگیری کنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار