کد خبر: ۵۹۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 18 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»، 68 مشاور و مددکار خانواده به‌صورت تخصصی در کمیته امداد استان یزد مشغول فعالیت هستند که بیش از 60 درصد آنان زن هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد در همایش مددکار اجتماعی و ارتقاء پایداری اجتماعی با تمرکز برنهاد خانواده، گزارشی از فعالیت‌های این نهاد ارائه کرد.

محمدحسین جمال پور، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد در این مراسم که با حضور 500 مددکار اجتماعی از ادارات مختلف برگزار شد بابیان اینکه بیش از پنج سال است موضوع مددکاری به‌صورت تخصصی در کمیته امداد مطرح است، گفت: هم‌اکنون به ازای هر مددکار خانواده به‌طور میانگین 300 پرونده مددجویی وجود دارد.

وی بابیان اینکه تمرکز مددکاران این نهاد بر توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت است، افزود: 68 مشاور و مددکار خانواده به‌صورت تخصصی در کمیته امداد استان یزد مشغول فعالیت هستند که بیش از 60 درصد آنان زن هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد ادامه داد: هدف‌گذاری مددکاران خانواده این نهاد آماده‌سازی ذهن مددجویان تحت حمایت برای ورود به عرصه کار و تلاش و داشتن جامعه‌ای سالم است.

وی بابیان اینکه کار مددکاری از ارزش بالایی برخوردار است، افزود: نیازمندانی که برای دریافت خدمات حمایتی به کمیته امداد مراجعه می‌کنند، پس از بهره‌مندی از خدمات و مشاوره‌های لازم توسط مددکاران طی مدت‌زمان مشخص توانمند شده و از تحت حمایت خارج می‌شوند.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، جمال پور گفت: بسته‌های خدماتی مختلفی برحسب نیاز به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود و رویکرد ارائه این خدمات، توانمندسازی جامعه هدف تحت حمایت و حفظ خانواده‌های نیازمند در مقابل آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی آنان است.

وی یادآور شد: بیش از 21 هزار خانوار نیازمند با جمعیت 38 هزار نفر از خدمات حمایتی این نهاد استفاده می‌کنند، این در حالی است که سال 96 هزار و 433 خانوار تحت حمایت (دو هزار و 737 نفر) از چرخه حمایتی این نهاد خارج شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار