سرپرست اداره کل راه‌آهن استان یزد گفت: به‌منظور رفع گلوگاه‌های ظرفیتی، كاهش توقف قطارها و افزايش سرعت تردد، 10 ايستگاه در منطقه يزد بازگشايي و 5 ايستگاه دیگر نیز مراحل پاياني آماده‌سازی را طي می‌کند.
کد خبر: ۵۹۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 30 April 2018

سید مصطفی داودی گفت: طی 5 سال گذشته عملیات زیرسازی و روسازی خطوط، نصب علائم الکتریکی و ساختمان ایستگاه‌های خوشومی، اضطراری 26، دره انجیر، ریگ، چغاسرخ، در محور ارکان – چادرملو و ایستگاه‌های توت، نو گنبد، ویادوک، شهراب و مه‌باد در محور میبد – بادرود بااعتباری بالغ‌بر 50 میلیارد ریال برای هر ایستگاه، به پایان رسیده و بازگشایی شد.

سرپرست اداره کل راه‌آهن استان یزد منطقه یزد را دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های ویژه صنعتی و اقتصادی دانست و با اشاره به اینکه اداره کل راه‌آهن یزد از موقعیت و جایگاه خاصی در بین مناطق راه‌آهن برخوردار است، افزود: در راستای افزایش ظرفیت خطوط و رفع گلوگاه‌های ترافیکی و روان‌سازی، افزایش سرعت تردد قطارها و رفاه مسافران، عملیات بازگشایی ایستگاه‌های سرو، سرگز، سهیل، رباط در محور میبد – بادرود نیز در حال گذراندن مراحل پایانی است و در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

داودی تأکید کرد: بازگشایی ایستگاه‌ها در خصوص حرکت قطارها نقش بسیار مهمی دارد؛ زیرا درصد قابل‌ملاحظه‌ای از راه‌آهن یک‌خطه است و در این شرایط، هر چه فواصل ایستگاه‌ها کمتر شود، تردد سریع‌تر و سرویس‌دهی مطلوب‌تری انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان در تشریح بازگشایی ایستگاه‌ها خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های مؤثر برای افزایش ظرفیت مسیر تک خطه ریلی، کوتاه کردن فاصله بـین بلاک‌ها بـا بازگشایی ایستگاه‌های بسته وسط بلاک‌های طولانی و یا احداث ایستگاه‌های جدید است تا امکان افزایش ظرفیت مسیر تا نزدیک به 2 برابر را فراهم نماید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار