مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد خبر داد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد گفت: سرانه مصرف مردم یزد در حوزه آب شرب بالغ‌بر 152 لیتر بر ثانیه و با استانداردهای بین‌المللی هماهنگ است.
کد خبر: ۵۹۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 01 May 2018

علی اسلامی شامگاه امروز در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با معاونین استاندار و مدیران حوزه آب با موضوع ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، اولویت اول مسئولان کشوری و وزارت نیرو را آب آشامیدنی دانست و گفت: تمام تلاش‌ها با این هدف پیش می‌روند که بتوان با مدیریت منابع آبی، ذخایر آب را تا شهریورماه سال جاری حفظ کرد که امیدواریم با بارش رحمت الهی شاهد بهبود این روند باشیم.

وی افزود: به‌طور متوسط در سال 65 درصد از نیاز آب شرب شهرهای استان که بالغ‌بر 92 میلیون مترمکعب است از آب انتقالی یزد و مابقی از منابع محلی تأمین می‌شود، متأسفانه به دلیل خشک‌سالی‌های پی‌درپی، برداشت‌های بی‌رویه و کاهش کمی و کیفی ذخایر آبی استان مجبوریم که 10 شهر از شهرهای استان، دارای سهمیه‌ای از آب انتقالی باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب یزد نوسان مصرف آب استان را یکی دیگر از معضلات استان دانست و گفت: مصرف آب شرب در استان در ماه‌های سرد سال شش میلیون مترمکعب و شامل 85 درصد آب انتقالی و 15 درصد آب محلی است که این مصرف در ماه‌های تابستان به علت وجود کولرهای آبی به 11 میلیون مترمکعب و شامل 50 درصد آب انتقالی و 50 درصد آب محلی می‌رسد.

اسلامی ادامه داد: در برخی شهرهای استان ازجمله اردکان، میبد و خاتم، به دلیل کیفیت پایین آب، آب شرب مردم عمدتاً از آب‌شیرین‌کن‌های مستقر تأمین می‌شود.

وی با اشاره به خشک‌سالی‌های کشور و یزد و کاهش سهمیه آب شرب یزد، مدیریت دستگاه‌ها و مردم در عرصه آب را بسیار لازم دانست و بیان کرد: بحمدالله سرانه مصارف مردم یزد در حوزه آب شرب بالغ‌بر 152 لیتر بر ثانیه و با استانداردهای بین‌المللی هماهنگ است.

 این مقام مسئول تصریح کرد: 400 هزار کولر حاضر در استان یزد بالغ‌بر 20 میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کنند که در نوع خود در کشور بی‌همتا است، در سالی قرار داریم که باید باکم آبی سازگار شویم و تحقیقات در این راستا کاهش 20 درصدی مصرف آب را عملی می‌داند، امیدواریم بااطلاع رسانی و آگاه‌سازی مناسب و نیز توجه مردم به این موضوع شاهد تحقق این برنامه و بهبود وضعیت بحرانی آب باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار