رییس کل دادگستری خراسان شمالی :
رئیس کل دادگستری استان در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال 97 گفت : بهره گیری از ظرفیت های اعتقادی و اخلاقی از جمله انتظار فرج ، در پیشگیری از ناهنجاری ها و نابسامانی های اجتماعی بسیار موثر است.
کد خبر: ۵۹۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ 01 May 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی رئیس کل دادگستری استان در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در سال 97 گفت : بهره گیری از ظرفیت های اعتقادی و اخلاقی از جمله انتظار فرج ، در پیشگیری از ناهنجاری ها و نابسامانی های اجتماعی بسیار موثر است.
حجت الاسلام والمسلمین جعفری افزود : واقعیتی که باید به آن اذعان داشته باشیم این است که در اجرای طرح ها و برنامه ها عمدتاً بر ظرفیت های مادی تکیه کرده ایم در حالی که برای برخورداری از جامعه و خانواده سالم می بایست از ظرفیت های اعتقادی که از جمله آن فرهنگ انتظار است بهره مند شویم .
وی ادامه داد : اگر همه امکانات مادی را فراهم کرده اما در مقابل از جایگاه و منزلت فرهنگ قرآنی غافل شویم، توفیق چندانی نخواهیم یافت.
اين مقام قضايي تصریح کرد : نظام جمهوری اسلامی ، نظامی دینی و علوی است لذا لازم است بیشتر از گذشته از آموزه ها و باورهای اعتقادی ، دینی و اخلاقی در پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی استفاده شود.
رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به برنامه های ابلاغی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خاطرنشان کرد : مساله پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم و گسترده است و مشارکت جدی همه دستگاه ها را می طلبد، دستگاه قضایی در حقیقت مدیریت پیشگیری از وقوع جرم را بر عهده دارد که بر این اساس طرح ها و برنامه های بسیار خوبی هر ساله از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به استان ها ابلاغ می شود که انتظار داریم همکاری های لازم انجام شود .
حجت الاسلام جعفری اظهار داشت : برای دستیابی به اهداف تعیین شده و نهایتاً پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی، می بایست چهار گام ، تقسیم بندی ، زمان بندی ، اعلام نتیجه اقدامات و نظارت بر عملکرد دستگاه ها توسط معاونت اجتماعی عملیاتی شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار