رئیس دانشگاه یزد:
رئیس دانشگاه یزد بر لزوم تجمیع دانشگاه‌های استان یزد تاکید کرد و گفت: این مهم باید به عنوان یک بحث جدی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۶۰۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 10 May 2018

محمدصالح اولیا در جلسه شورای هماهنگی آموزش عالی استان در دانشگاه یزد با ارائه گزارشی از وضعیت علم، پژوهش، فناوری و نوآوری استان یزد اظهار داشت: تجمیع دانشگاههای استان بحثی جدی است و باید برای این موضوع چاره اندیشی شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد دانشگاه یزد طرح هر شهرستان یک دانشگاه برای استان است که با وفاق جمعی دانشگاه های مختلف همراه است.

اولیاء ادامه داد: داشتن یک دانشگاه در هر شهرستان مزیتی بیشتر همراه خواهد داشت و باید برای واحدهای دیگر دانشگاهی در هر شهرستان چاره‌اندیشی شود.

رئیس دانشگاه یزد تصریح کرد: باید از محیط های علمی هر شهرستان به صورت بهینه استفاده شود و ساختمان‌های مازاد باید به مراکز رشد علم و فناوری شتابدهنده ها و مراکز نوآوری تبدیل شوند.

رئیس دانشگاه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۵۰ درصد دانشجویان استان یزد در مقطع کارشناسی و ۱۸ درصد در مقطع کاردانی و بقیه در مقاطع مختلف تحصیل می کنند، افزود: استان یزد با بیش از هزار و ۶۰۰ عضو هیئت علمی، رتبه دوم نسبت دانشجو به جمعیت را در کل کشور دارد.

اولیاء ادامه داد: شهرستان یزد نیز بیش از ۶۸ درصد جمعیت دانشجوی استان را دارا است ضمن اینکه استان یزد با حدود ۲۶۰ شرکت فناور از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است.

وی، دو برنامه کلان توسعه علم و فناوری استان یزد شامل ساماندهی آموزش عالی و توسعه اکوسیستم نوآوری این استان را مطرح و از دانشگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط خواست در راستای تحقق آن همکاری کنند.

اولیاء در مورد تدوین طرح آمایش آموزش عالی نیز بیان کرد: این طرح هم اکنون در دست مطالعه است و امیدواریم تا پایان شهریورماه جاری به پایان برسد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار