رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بهاباد از ثبت هیئت‌های مذهبی بهاباد در سامانه طوبی و ساماندهی این هیئت‌ها خبر داد.
کد خبر: ۶۰۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 17 May 2018

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد در آیین گردهم‌آیی هیئت‌های مذهبی بهاباد، تبیین معارف اهل بیت(ع)، مباحث اخلاقی، پرهیز از پرداختن به مسائل خرافی و اختلافی، توجه به مباحث اخلاقی و نیز مسائل روز کشور و جهان اسلام را مهم‌ترین محورهای مدنظر فعالیت هیئت‌های مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد و اظهار داشت: رمضان ماه میهمانی خدا بهترین فرصت تقویت ایمان و خودسازی است.

امام جمعه بهاباد بر نقش و جایگاه مسجد در ایران اسلامی و تقویت مسجد‌ها تاکید کرد و افزود: اگر بدنبال بیمه و غیر قابل نفوذ‌کردن نظام اسلامی در مقابله هجمه دشمنان هستیم باید مساجد تقویت شوند.

ابراهیمی بشکانی تصریح کرد: مساجد قرارگاه کامل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و هدف، سنگر و خواستگاه حکومت اسلامی هستند و باید ارتباط مسجد، مدرسه و خانواده به عنوان سه ضلع یک مثلث با استفاده از بسیج به عنوان حلقه وصل این اضلاع تقویت شود.

امام جمعه بهاباد عنوان کرد: نقش مسجد در خوشبختی دنیا و آخرت مردم بسیار ارزنده است، اگر حرمت و قداست مساجد و جایگاه سازنده آنها در میان مردم بیشتر شناخته شود زمینه خشنودی خداوند متعال و سعادت بندگان فراهم می‌‌شود.

در ادامه این گردهمائی حجت الاسلام مجید نیکخو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهاباد هم در سخنانی با تبریک ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا به کارکرد اصلی مساجد اشاره کرد و گفت: کارکرد اصلی مسجد برگزاری منظم نماز جماعت در آن است و اگر این مسئله از سوی هیئت امنا و نمازگزاران مورد غفلت قرار گیرد مسجد از رونق می‌افتد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بهاباد با اشاره به اینکه اقامه نماز جماعت برترین این اعمال است که با توجه به حضور گسترده مردم در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد اتفاق می‌افتد خاطرنشان کرد: هیئت امنای هیئت‌های مذهبی برنامه‌های خود را به اداره تبلیغات اسلامی ارائه تا نسبت به ثبت هیئت‌های خود در سامانه طوبی اقدام نمایند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهاباد، گردهمایی مسئولان هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد شهرستان بهاباد با حضور امام جمعه و رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مسئولین هیئت‌های مذهبی در مجموعه فرهنگی بیت الرضا(ع) بهاباد برگزار شد.

شهرستان بهاباد دارای 50 مسجد و 78 هیات مذهبی است که در سطح شهرستان بهاباد به فعالیت مشغولند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار