مردم سخاوتمند استان یزد در سه ‌ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و 820 میلیون تومان صدقه دادند.
کد خبر: ۶۲۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 02 July 2018

«غلامرضا مشعلچي» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با تأکید بر این که صدقه دریافتی در همان محل جمع‌آوری‌شده برای نیازمندان هزینه می‌شود، گفت: صدقه جمع‌آوری‌شده برای نیازهای مختلف محرومان ازجمله کمک به خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن مددجویان، اعطای تسهیلات اشتغال و وام ضروری به نیازمندان، کمک به ازدواج نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان، برگزاری اردوهای آموزشی و زیارتی مددجویان تحت حمایت، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و هزینه‌های درمانی نیازمندان هزینه می‌شود.

وي بابیان این که به‌هیچ ‌عنوان از صدقه جمع‌آوری‌شده برای انجام فعالیت‌های تشکیلاتی و سازمانی استفاده نمی‌شود، افزود: کمیته امداد این اطمینان را به مردم خداجوی استان یزد می‌دهد که این نهاد به‌عنوان امانت‌داری قابل‌اعتماد همواره دقت و ظرافت لازم را در هزینه کرد صدقات برای رفع محرومیت به کار می‌گیرد.

مشعل‌چی بابیان این که ترویج فرهنگ انفاق و ایثار و نیکوکاری و نشر سنت‌های حسنه اسلامی و تلاش مستمر برای مردمی شدن فعالیت‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی از محرومان ازجمله اهداف کمیته امداد است، ادامه داد: مردم سخاوتمند استان یزد طی سه‌ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و 820 میلیون تومان صدقه دادند.

وی بابیان این که بیش از 21 هزار خانوار تحت حمایت با جمعیت 38 هزار نفر از خدمات حمایتی این نهاد استفاده می‌کند، افزود: بیشترین مددجویان معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد به ترتیب در شهرستان‌های یزد، تفت، مهریز، خاتم، میبد، ابرکوه، اردکان، اشکذر، بهاباد و بافق ساکن هستند.

مشعل‌چی یادآور شد: مردم نیکوکار استان یزد سال گذشته با پرداخت هفت میلیارد و 278 میلیون تومان صدقه، رتبه چهارم در سرانه پرداخت صدقه را به خود اختصاص دادند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار