بحران آب جدی است !
صبح امروز تعدادی از کشاورزان لوداب در محوطه فرمانداری شهرستان بویراحمد جمع شده و خواهان پیگیری مشکلات خود بودند که البته معاون سیاسی ، امنیتی فرماندار هم به میان آن ها آمد و پس از شنیدن اعتراضات آن ها ضمن تماس با مسئولین مرتبط قول پیگیری موضوع را داد.
کد خبر: ۶۳۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 26 July 2018
این روزها بحث بحران آب تا آن اندازه جدی است که هر از گاهی از مناطق مختلف استان صدای اعتراضات بلند می شود و مسئولین مرتبط با حوزه آب هم نمی توانند فکر کنند شرایط مانند گذشته است و باد با جدی گرفتن وضعیت بحرانی جلوی اتفاقات احتمالی بعدی را بگیرند.
متاسفانه ناهماهنگی و عدم درک شرایط بحرانی آب از طرف متولیان و مدیران مرتبط با آب شرب و کشاورزی و احتمال بروز مشکلات امنیتی شرایط را برای مسئولین سیاسی هم سخت تر کرده است به گونه ای که فرمانداران ، بخشداران ، دهیاران و دیگر نهادهای سیاسی روزانه شاهد برخی اعتراضات هستند که البته به نظر می رسد این مسئولان سیاسی باید در خصوص بروز این مشکلات اگر احیانا از کم کاری و یا بی سلیقگی مسئولین مرتبط باشد ، باید با تذکرات جدی با این مدیران برخورد نمایند.
صبح امروز تعدادی از کشاورزان لوداب در محوطه فرمانداری شهرستان بویراحمد جمع شده و خواهان پیگیری مشکلات خود بودند که البته معاون سیاسی ، امنیتی فرماندار هم به میان آن ها آمد و پس از شنیدن اعتراضات آن ها ضمن تماس با مسئولین مرتبط قول پیگیری موضوع را داد.
 
اعتراض کشاورزان لودابی جلوی فرماندری بویراحمد/ کشاورزان : ما را از دست متخلفین آبی نجات دهید / معاون سیاسی : تا حصول نتیجه پیگیر رفع مشکل هستیم + تصاویر
 
ما را از دست متخلفین آبی نجات دهید!
یکی از کشاورزان در گفتگو با خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : چند نفر به صورت غیر مجاز اقدام به برداشت آب از کانال انتقال آب به مزارع کشاورزی ما از طریق استفاده از پمپ های آب به صورت غیر مجاز می نمایند که این امر باعث تهدید محصولات برنج ما شده است.
موسی لایق مند با بیان جزئیات دیگری از ماجرا افزودد : چند نفر که زمین آن ها زیر پوشش کانال آب کشاورزی نیست و هیچگونه حق و مجوزی برای برداشت آب ندارند ، شبانه با کار گذاشتن پمپ های پرقدرت برداشت آب ، زمین هایی را در بالاتر از سطح کانال زیر کشت برنج برده اند که این اقدام باعث محدودیت انتقال آب به مزارع ما شده است و محصولات ما در حال خشک شدن هستند.
این کشاورز گفت: چندین بار به مدیریت آب منطقه ای شهرستان مراجعه کرده ایم و آن ها هم اعلام می کنند که استفاده از این پمپ ها غیر مجاز است و با آن ها برخورد خواهیم کرد اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
وی با طرح این سوال که چه کسانی مسئول پیگیری این موضوع هستند گفت : ما از دو سال پیش تاکنون با چنین پدیده ای مواجه هستیم و جالب اینجا است که به مسولان و آب منطقه ای هم که مراجعه می کنیم قول پیگیری و همکاری را می دهند اما تاکنون این پیگیریها صورت نگرفته است و به ما وعده الکی می دهند و همچنان این افراد اقدامات غیرقانونی خود را انجام می دهند.
این کشاورز که به نمایندگی از کشاورزان سخن می گفت ، افزود : امروز به محل فرمانداری آمده ایم و خواستار این هستیم که مسئولان ما را از دست این متخلفان آبی نجات دهند.
کشاورز لودابی از مسئولان خواست با توجه به حساسیت های منطقه ای قبل از اینکه مشکلی پیش آید با ورود فوری به موضوع ، به شکایت مردم رسیدگی شود.
 
اعتراض کشاورزان لودابی جلوی فرماندری بویراحمد/ کشاورزان : ما را از دست متخلفین آبی نجات دهید / معاون سیاسی : تا حصول نتیجه پیگیر رفع مشکل هستیم + تصاویر
 
معاون سیاسی : تا حصول نتیجه پیگیر رفع مشکل هستیم
معاون فرماندار که در حین گفتگوی تابناک با معترضان در محل حاضر و در حال گوش دادن به خواسته های معترضین بود ، در تماس تلفنی با مدیر آب منطقه ای شهرستان بویراحمد ، پیگیر موضوع شد.
عبدالحمید پناهی خطاب به معترضین گفت : در وهله اول این گونه مشکلات با توجه به وضعیت بحران آب مناطق مختلفی از شهرستان را شامل می شود و الان مهمترین موضوع از نظر امور آب بحث بشار است که مرکز استان و جمعیت بیشتری را شامل می شود و ظرف چند روز آینده تکلیف برخی موضوعات در این خصوص مشخص می شود.و شما در این مدت دو نفر از نمایندگان خود را پیگیر موضوع نمایید و اگر احیانا خواسته های دیگری هم دارید مطرح نمایید ، ما هم به صورت جدی پیگیر موضوع هستیم. ضمن اینکه در روز سه شنبه آینده بازدید میدانی از منطقه خواهیم داشت .
 پناهی افزود : روز سه شنبه در بازدید میدانی که به همراه مدیر آب منطقه ای شهرستان از محل خواهیم داشت ، مشخص میشود که چه کسانی مجوز دارند و چه کسانی بدون مجوز اقدام کرده اند.
وی در پاسخ به اعتراض مجدد کشاورزان مبنی بر اینکه متخلفین در حال کشت برنج با استفاده از آب برداشتی از کانال کشاورزان هستند و در صورت کشت برنج دیگر کسی قادر به جلوگیری آنها نیست گفت : با نیروی انتظامی هماهنگی می شود که این افراد تا تعیین تکلیف در دوشنبه آینده هیچ اقدامی انجام ندهند ضمن اینکه آب منطقه ای هم می تواند از این افراد در مراجع قضایی شکایت کند. 
معاون سیاسی و امنیتی فرماندار بویراحمد در پایان خطاب به مسئولان مرتبط با موضوع آب خواست در موارد مرتبط با بحث آب به صورت جدی پیگیر اجرای قوانین باشند .
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار