کد خبر: ۶۳۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 02 August 2018

 

 

تابناک هرمزگان- استعدادهای بانوان بشاگردی در فصل تابستان در کانون «فدائیان امام خامنه ای» بخش گوهران پرورش داده می شود.

 

به گزارش تابناک هرمزگان، لیلا حسن زاده، مربی کانون تابستانه فدائیان امام خامنه ای بخش گوهران بشاگرد، طی گفتگویی اشاره کرد به اهداف برگزاری این کلاس ها، و گفت: بیش از شش دوره است که این کلاس های تابستانی اوقات فراغت تابستانه را در نقاط مختلف بشاگرد برگزار کرده ایم.

مربی کانون تابستانه « فدائیان امام خامنه ای» بخش گوهران افزود: به مدت سه سال مربی کانون مساجد بوده و در زمینه های قرآن و کلاس های هنری و انواع گل سازی را آموزش داده ام.

حسن زاده با بیان اینکه موضوع اصلی کلاس ها، ارائه مفاهیم دینی و احکام است، گفت: هدف اصلی از برگزاری کلاس های هنری جذب حداکثری دانش آموزان و عدم یکنواختی در برگزاری کلاس های قرآن و احکام است.

وی افزود: در سال های گذشته این کلاس ها در دوره ای یک ماهه برگزار میشد اما در دو سال اخیر این آموزش ها به مدت 10 روز برگزار شده است.

این مربی قرآنی با اشاره به استقبال مردم از کلاس ها، افزود: این کانون در روستای بیورچ و برای بیش از 100 نفر از خانم ها و آقایان، در مقاطع ابتدایی تا دانشجویان همچنین خانم های خانه دار برنامه های درسی و هنری برگزار شد.

حسن زاده افزود: شهرستان بشاگرد یکی از مناطق با بافت مذهبی و سنتی است که وظیفه تمام مربیان حفظ و ارتقاء فرهنگ اسلامی به بیان مسائل دینی است.

این مربی کانون های تابستانه با اشاره به کلاس های هنری برگزار شده، گفت: هویه کاری و ساخت گل کریستال از جمله مهمترین برنامه های هنری در این دوره از کانون بوده که استقبال فراوانی از آن شده است.

حسن زاده با بیان اینکه سطح کلاس های برگزار شده در زمینه هنری بسیار بالاست، تصریح کرد: تولیدات این کارگاه ها توسط مردم هم حتی خریداره شده و حتی برخی هم سفارش برای ساخت گرفته اند.

وی اظهار کرد: این آموزش ها موقعیت مناسبی برای ایجاد کسب و کار در روستاهای کوچک است که بانوان حتی با خرده فروشی آن ها با دوست و آشنا می توانند کسب درآمد کنند.

این مربی کانون های تابستانی با دعوت از مسئولان و بخش خصوصی، گفت: اگر شخصی دغدغه کاهش آمار بیکاری در بشاگرد را دارد می توان با حمایت از این گونه برنامه ها و ایجاد کارگاه های خانگی، برای بانوان روستانشین اشتغال زایی کند.

حسن زاده تصریح کرد: اصلی ترین حامی این برنامه و بیشتر برنامه های فرهنگی سطح شهرستان کمیته امداد امام خمینی بوده و به همین صورت از سایر دستگاه های اجرایی شهرستان هم انتظار یاری داریم.

 

 

 

انتهای پیام/ناهید یوسفی - فرهنگ کده

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار