آيين توديع و معارفه مديران كل محيط زيست استان يزد در مراسمي با حضور معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست كشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد و دیگر مسئولان استاني و البته بدون حضور رسانه‌ها برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۷۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 26 August 2018

«حميد ظهرابی» معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم عنوان كرد: محیط زیست بخشی از توسعه است و باید تلاش کنیم که محیط زیست و توسعه در تقابل با هم قرار نگیرند .

وی چالش مهم استان یزد در راه توسعه را مساله آب بیان کرد و افزود: آب به عنوان محور اصلی باید در برنامه‌ریزی برای رسیدن به توسعه و حفظ تنوع زیستی استان قرار گیرد .

ظهرابی در سخنان خود به نیز وضعیت بحرانی یوزپلنگ آسیایی به عنوان شاخص‌ترین گونه در کشور، ایجاد و توسعه بی رویه معادن اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه قدری بیشتر تامل و تلاش كنيم .

وی در ادامه از زحمات «سید حسین سادات موسوی» مدیر کل سابق محیط زیست یزد به وي‍ژه در زمینه راه‌اندازی قرق‌های اختصاصی در استان یزد که به عنوان الگویی برای محیط زیست کشور بود، تشکر و قدردانی كرد.

«علي زيني‌وند» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری يزد هم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای گرانقدر دولت، گفت: شرایط اقتصادی امروز محصول یک دولت نیست و عوامل متعددی در این زمینه نقش داشتند که باید به طور ریشه‌ای بررسی شوند و ما سعی می‌کنیم در موارد بحرانی تصمیمات عاقلانه‌ای در این زمینه بگیریم تا بار سختی‌ها بر دوش مردم کاهش پیدا کند .

وي به زحماتی که تشکل‌ها، دوستداران محیط زیست، اصحاب رسانه و صنایع بدون هیچ چشم‌داشتی برای مردم و محیط زیست انجام می‌دهند اشاره كرد و گفت: باید تلاش شود در امور زیست محیطی استان به آن‌ها بیشتر بها داده شود .

زيني‌وند عنوان کرد: محیط زیست باید در سه مقوله ملی، جهانی و استانی مورد بررسی قرار بگیرد که اکنون در کشور ما شرایط اقلیمی، کارشناسی‌های غیراصولی و فشارهای خارج از عرف محیط زیست باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه شده است و باید یک تعامل و تصمیمات کارشناسی و موثری در استان صورت بگیرد که بیش از این به محیط زیست آسیب وارد نشود .

«نیره پور ملایی» مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هم در ابتدا از همه حاضرین در این مراسم تشکر كرد و گفت: یزد سرزمین داشته‌های تاریخی و سازه‌های چشم‌نوازی است به وسعت آفرینش‌های انسانی، یزد سرزمین قنوت‌های جاری و قنات‌های زخمی است که هنوز از شکوه گذشته‌اش آوای آبادی می‌آید، یزد را باید در تنوع زیستی و تنوع گونه‌ای پاس‌مندی کرد و یزد را باید در برنامه های منظم و منسجم محیط زیستی زاداور و بارور ساخت تا به فضل خداوند سبحان، حسن نظر ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و همکاری شما همکاران به تمامی اهداف سازمانی جامع عمل بپوشانیم .

وی حفظ اکوسیستم های زیست محیطی، نظارت و برخورد قاطع با آلودگی های محیط زیست، ارزیابی‌های زیست محیطی و دیگر اقدامات در این حوزه را جزو برخی از برنامه های خود خواند و اظهار امیدواری کرد که بتوانیم با انجام درست این کارها یک پایداری منظم و منسجمی در استان ایجاد کنیم .

گفتني است، «نیره پور ملایی» كه در حكمي از سوي «عیسی کلانتری» معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست به سمت مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد منصوب شده است، پیش از این به عنوان مدیر کل محیط زیست استان سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار