شورای شهر تهران یک ساله شد و بر این اساس کمیسیون های تخصصی شورای شهر تهران به ارائه عملکرد خود پرداخت.
کد خبر: ۶۵۰۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸ 02 September 2018

به گزارش تابناک : زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست در اولین نشست خبری این کمیسیون با اشاره به عملکرد یکساله به بیان راه های پیگیری مشکلات زیست محیطی پایتخت پرداخت.

دو باغ در تهران تملک شد

 رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست گفت:  کمیسیون سلامت ۷۶ جلسه داشت؛ حدکد ۸۲ طرح و لایحه مورد بررسی قرار گرفت  و ۱۲ طرح به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع داده شد. 

وی افزود: در حوزه صیانت از فضای سبز و باغات کارهای زیادی انجام شد و نمایندگانی در ۲۲ منطقه حضور پیدا کردند تا باغات حفاظت شوند.

این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: در کمیسیون ماده ۷ حضور مستمری داشتیم تا جایی که پرونده های این کمیسیون به صفر رسیده و مدت زمان رسیدگی همچنین به صفر رسیده است.

صدر اعظم نوری ادامه داد: در شورای پنجم لغو مصوبه برج باغات را داشتیم و رصد کردیم تا پرونده های مرتبط تخلف نداشته باشند. 

وی تصریح کرد: لایحه ای را دنبال می کنیم که قیمت یک درخت را در بیاوریم و جرائم سنگین شود تا شرایط برای نابودی ایجاد نشود‌. در بودجه ۹۷ تبصره ای داشتیم که درآمد ناشی از برج باغات صرف تملک باغات شود و در این راستا دو باغ در منطقه ۷ و ۱۰ تملک کردیم.

وی گفت:  تا به این لحظه هیچ گزارشی از آزار سفید بالک ها نداریم و امسال کنترل شده است.

صدر اعظم نوری در خصوص ایمنی  عنوان کرد: ساختمان های نا ایمن در تهران را رصد کردیم و برخی واحدها شناسایی شده و با هماهنگی مراجع قضایی شاهد رفع خطر هستیم.

وی ادامه داد: در تهران دو و نیم میلیون پلاک ثبتی داریم و احصا همه سخت است اما بیشتر روی ساختمان های قدیمی تاکید داریم. در این راستا سازمان آتشنشانی حدود ده هزار واحد را شناسایی کرده است که ضریب ریسک متفاوتی دارند.

رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست اظهار کرد: در صورت عدم همکاری پلاک های با ریسک خطر بالا، دستگاههای قضایی هماهنگی خوبی دارند و از آنان تشکر می کنم.

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار