ویژه برنامه گرامیداشت هفته سالمند با شعار " تحکیم حقوق سالمندان" برگزار و از شهروندان ارشد شهر در این مراسم تجلیل شد.
کد خبر: ۶۶۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴ 07 October 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، ویژه برنامه گرامیداشت هفته سالمند با شعار " تحکیم حقوق سالمندان" با مشارکت موسسه پل مثبت اندیشان سلامت، موسسه چاوک مهر گستر زاگرس، شهرداری منطقه 6 و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در پایگاه سلامت اجتماعی پارک شهید لرستانی الهیه و با حضور و استقبال پر شور سالمندان و خانواده ها برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم دکتر نبی بستان، متخصص روانشناسی و عضو هیات علمی دانشگاه با سخنرانی در مورد مهارتهای خود بر مراقبتی دوران سالمندی تاکید داشت: سلامت جسم و روان یک شبه به دست نمی آید بلکه حاصل رعایت اصول بهداشتی، تغذیه ای و فعالیتی سالمی است که در طول سال ها برنامه ریزی شده است و سالمندان باید بتوانند برای حفظ سلامت جسمی و روانی، پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و اقدامات درمانی مناسب برای بهبود خود تلاش بیشتری انجام دهند.

بستان ادامه داد: خود مراقبتی به مسوولیت‌پذیری افراد در مقابل سلامت خود از طریق اتخاذ سبک سالم زندگی اشاره دارد و فعالیتی است که در آن، هر فردی از دانش، مهارت، و توان خود به عنوان یک منبع استفاده می‌کند.

در حاشیه این مراسم با همکاری جمعیت هلال احمر استان تست فشار خون، معاینه و آموزش کمکهای اولیه برای شرکت کنندگان انجام گرفت.

در ادامه سالمندان از تجارب و خاطرات خود برای شرکت کنندگان حرف زدند و در پایان جوایز نفیسی به سالمندان خانم و آقا اهداء شد.

در این ویژه برنامه با همکاری و حمایت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه های عمومی استان کتابخانه سیار و عمومی به منظور استفاده مردم در پارک شهید لرستانی( به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و فرارسیدن روز ملی کودک) با حضور مسئولین افتتاح شد.

گفتنی است با توجه به ارزیابی و نظرسنجی از ساکنین الهیه توسط پایگاه سلامت اجتماعی و مطلوب ارزیابی شد و رضایت بالای ساکنین از ارائه خدمات خوب پرسنل شهرداری منطقه 6 و به ویژه ارائه خدمات رفاهی و بهداشتی در پارک شهید لرستانی از طرف مسئولین پایگاه سلامت اجتماعی لوح سپاس به مهندس عیسائیان شهردار منطقه 6 اهداء گردید.

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار