معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: موضوع پدافند غیرعامل موضوع مهم و حساس است که باید با زبان عمومی در بین مردم تبیین شود.
کد خبر: ۶۷۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 28 October 2018

محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با بیان اینکه امیدواریم با فعالیت خوب دستگاهها، برنامه‌های موثری را در هفته پدافند غیرعامل در استان شاهد باشیم، گفت: دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها و اداراتی که در کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف ستاد، عضو هستند باید به نوعی پدافند غیرعامل را با این رویکرد دنبال کنند که این موضوع به یک امر دائمی در مجموعه برنامه‌های جاری و عملیاتی دستگاه‌های استان تبدیل شود و نیز از این فرصت برای شناسایی نقاط ضعف استفاده کنیم.

طالبی افزود: مسئولیت دیگر در قبال جامعه است که باید بر روی مباحث آموزشی و فرهنگ‌سازی در این حوزه تمرکز داشته و اصول و مفاهیم پدافند غیرعامل با زبان عمومی در بین مردم تبیین شود تا به راحتی بتوانیم این موضوع مهم و حساس را به جامعه منتقل کنیم.

این مقام مسئول افزود: اگر ضرورت و آثار و نتایج پدافند غیرعامل به درستی به جامعه منعکس شود و بتوانیم تبیین مناسبی از این موضوع داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم به کارگیری پدافند غیرعامل نه تنها در حوزه‌های کلان اثربخش است بلکه در زندگی خصوصی مردم نیز دستاورد‌های مناسبی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: لازم است مفاهیم پدافند غیرعامل در ذهن کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان نیز نهادینه شود، زیرا آن‌ها در دوره سنی هستند که خیلی خوب می‌توانند فراگیری مطالب را داشته باشند، این موضوع‌ها در ذهنشان ماندگار می‌شود و اگر آموزش‌هایی برای کودکان و نوجوانان در موضوع پدافند غیرعامل به درستی طراحی شود آن‌ها می‌توانند در آینده مروج و تبیین گر اصول پدافند در جایگاه‌های مختلف با‌شند.

طالبی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با اهتمام و جدیت بیشتری در موضوع پدافند غیرعامل گام برداشته شود و مسئولیت خود را در این حوزه که مورد تاکید مقام معظم رهبری و دولت است با هماهنگی بین بخشی در حوزه‌های مختلف، همکاری و تعامل بیشتر با یکدیگر ایفا کنیم تا با این هماهنگی ضریب امنیت جامعه را افزایش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار