وزیر بهداشت:
وزیر بهداشت درباره کمبود تخت‌های بیمارستانی و رفع آن از سوی وزارت بهداشت گفت: 50 هزار میلیارد تومان برای تامین کمبود تخت‌های بیمارستانی نیاز داریم.
کد خبر: ۶۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵ 28 July 2015
به گزارش تابناک یزد،قاضی زاده هاشمی افزود: اگر بخواهیم برای تامین این رقم به منابع دولتی فکر کنیم، تصوری خیالی است. ما برای تامین این رقم به کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاری‌های بین المللی نیاز داریم.

وی با اشاره به بهبود وضعیت صنعت برق،‌ آب، کشاورزی و دام با حضور و فعالیت بخش خصوصی گفت: از بودجه عمومی سوبسیدهایی تعریف شد و این بخشها بهره مند شدند. لازم بود بخش سلامت در این زمینه دیده شود به نحوی که بتوانیم سرمایه سرمایه گذاران را نیز برگردانیم چرا که سرمایه گذاران در این بخش به فکر بازگشت سرمایه خود نیز هستند.

وی افزود: ما با بودجه دولتی می توانیم سالانه تنها 2 هزار تخت تامین کنیم و با این روند تامین تختهای بیمارستانی 40 سال طول می‌کشد، امیدواریم در بودجه سال 94 هم دولت و هم مجلس به این موضوع توجه کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: همانطور که برای تهیه علوفه، غذای دام، آب و برق فکر کردند به این حوزه نیز فکر کنند و من فکر می کنم؛ ارزش فکر کردن به آن کمتر از موارد گفته شده نیست.

وزیر بهداشت گفت: ما همان اندازه که به گندم نیاز داریم به ذخیره خون و ارائه خدمت هم نیاز داریم. نمی‌شود؛ فقط شعار دهیم و بگوییم که محور توسعه انسان سالم است و در کل اعتبارات عمرانی کشور سهم حوزه سلامت را سه درصد در نظر بگیریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار