معاون گردشگري استان در گفت‌وگو با ايسنا خبر داد؛
معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد با اشاره به رشد چند برابري گردشگران خارجي به وي‍ژه اروپايي استان يزد، از خروج اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز از از منطقه قرمز گردشگري خبر داد.
کد خبر: ۶۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹ 28 July 2015
به گزارش تابناک یزد،"سيد مصطفي فاطمي" در اين باره تصريح كرد: خوشبختانه به تازگي كشور ايران كه مدت‌ها از سوي كشورهاي اروپايي در منطقه قرمز گردشگري قرار گرفته بود، از اين منطقه خارج شده است.

وي افزود: حتي از نگاه برخي كشورها كه بسياري از مناطق گردشگري ايران را در منطقه زرد قرار داده‌ بودند، استان‌هاي جنوب شرق كشورمان مانند يزد، كرمان، سيستان و بلوچستان و خراسان جنوبي، به لحاظ گردشگري جزو مناطق قرمز بودند كه خوشبختانه اخيراً اين مشكل برطرف شده است كه قطعاً اين موضوع تاثير زيادي در حضور گردشگران اروپايي به استان يزد خواهد داشت.

فاطمي يادآور شد: البته استان يزد در سال‌هاي اخير با رشد قابل توجه گردشگران خارجي مواجه بوده به نحوي كه آمار گردشگران خارجي استان از 12 هزار و 300 نفر در سال 1391 به 25 هزار نفر در سال 1392 و 65 هزار نفر در سال گذشته افزايش داشته است.

وي بيشترين گردشگران خارجي استان يزد را به ترتيب فراواني مربوط به كشورهاي ايتاليا، اسپانيا، آلمان، فرانسه، ژاپن، چين، اتريش، كره جنوبي، سويس و آمريكا خواند و گفت: در اين آمار و با مقايسه جدول فراواني گردشگران سال 1392 استان يزد، چين كمترين رشد گردشگر و آمريكا بيشترين رشد را داشته است.

به گفته معاون گردشگري استان،  جايگاه كشور چين علي رغم رشد جمعيت گردشگرانش به استان يزد از مكان اول با پنج پله سقوط به جايگاه ششم تنزل كرده و در مقابل كشوري مانند آمريكا با هفت پله صعود از رده 17‌ام به مكان دهم ارتقاء يافته است.

فاطمي در پايان نيز ترتيب فراواني گردشگران استان در سال 1392را به ترتيب شامل گردشگران چين، ايتاليا، آلمان، اسپانيا، فرانسه، ژاپن، كره جنوبي، لهستان، تركيه و روسيه اعلام كرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار