مدیرکل امورکتابخانه های استان یزد:
مدیر کل امور کتابخانه های استان یزد گفت : فضای کتابخانه باید پایگاهی برای تجمع دوستداران فرهنگ و هنر باشد.
کد خبر: ۶۷۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵ 28 July 2015
به گزارش تابناک یزد،رقیه دوست فاطمی ها در بازدید از کتابخانه عمومی روستای خرانق اردکان مشکل اصلی نبود مراجعه کننده به این کتابخانه و عدم استقبال مردم روستا بخصوص جوانان را نبود مدیریت صحیح بر این نهاد دانست .

وی افزود : متاسفانه نبود ساعت کاری مشخص، چیدمان غیر منطقی و عدم استفاده صحیح از امکانات موجود، فضایی سرد و بی روح را بوجود آورده که این می تواند عاملی برای دوری جوانان از این محیط باشد.

دوست فاطمی ها ، با اشاره به فضای مناسب فیزیکی محل کتابخانه افزود : با هزینه اندک می توان محیط کتابخانه را به فضایی پر نشاط برای علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی تبدیل کرد .

مدیرکل امور کتابخانه های استان یزد پایان سال جاری را آخرین مهلت برای اعمال تغییرات در مدیریت کتابخانه عمومی خرانق اعلام و خاطرنشان کرد : قطعا موافق تعطیلی کتابخانه نیستیم اما شرایط موجود با توجه به تعاریف برای نهاد کتابخانه های کشور بصورت حتم تعطیلی تنها نهاد فرهنگی روستای خرانق را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر تغییر نگرش در مدیریت کتابخانه عمومی روستای خرانق افزود : متاسفانه با وجود گذشت چند سال از افتتاح کتابخانه و تعداد قابل ملاحظه کتاب هنوز تعداد بسیار زیادی از این کتابها ثبت نشده و این نشان از عدم توجه مسوولان این نهاد فرهنگی دارد.

دوست فاطمی ها ، بازدید کتابداران از کتابخانه های موفق استان را گامی موثر در جهت آشنایی آنها با نحوه اداره کتابخانه خواند و گفت : مطمئن هستیم مشاهده کتابخانه های موفق عاملی برای تشویق و ترغیب کتابداران و مدیران برای اداره بهتر و مناسب تر کتابخانه ها باشد.

بخشدار خرانق ضمن خوش آمد گویی و تقدیر از تلاش های مدیرکل امور کتابخانه های استان یزد، خرانق را پایگاه و زادگاه آثار تاریخی منحصر به فرد در استان و کشور برشمرد و گفت : وجود کتابخانه عمومی در روستای خرانق نشان از فرهنگ و ریشه تاریخی مردمان این دیار دارد.

مجتبی خالصی افزود : اینکه امروز کتابخانه ای با نزدیک به دو هزار جلد کتاب اینگونه مهجور مانده است یقینا مشکلی ریشه ای دارد که با درایت و همت شما و همکارانتان قابل حل خواهد بود.

وی اظهار کرد : بزودی و با کمک دهیاری و شورای اسلامی روستا فضای بیرونی و محوطه سازی حیاط کتابخانه را آغاز خواهیم کرد و از محل کمک های خیری بهسازی و نوسازی فضای داخلی را انجام خواهیم داد.

حسین پایدار مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان اردکان نیز با ارائه گزارشی فعالیت های انجام شده در کتابخانه عمومی روستای خرانق را برشمرد و از اصلاحات در مدیریت این مرکز در آینده ای نزدیک خبر داد.

اردکان با 80 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار