معاون اوقاف مازندران خبر داد
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: امسال 5 هزار اجاره‌نامه اولیه با مستاجران املاک وقفی در استان منعقد می‌شود.
کد خبر: ۶۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 28 July 2015
به گزارش تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری فارس، نوروز رشیدی اظهار کرد: تنظیم سند اولیه اجاره و بروزرسانی اجاره‌نامه املاک وقفی یکی از برنامه‌های ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه در امسال است.
وی با بیان اینکه قیمت اجاره‌نامه برخی از موقوفات استان واقعی نیست، افزود: مراجع تقلید، علما و روحانیون بر واقعی‌سازی اجاره موقوفات تاکید دارند تا حق و حقوق موقوفات پایمال نشود.
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه واقعی‌سازی اجاره‌نامه املاک وقفی موجب اجرای بهتر نیات واقفان می‌شود، ادامه داد: افرادی که زمین یا ملک خود را وقف کردند برای اموال خود بسیار ارزش قائل بوده و هیچ‌گاه راضی به پایمال شدن حق و حقوق خود نیستند.
این مسئول اظهار کرد: در راستای حفظ، احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان و در راستای برنامه ابلاغی سازمان اوقاف، استان مازندران در سال جاری باید 5 هزار اجاره‌نامه اولیه املاک موقوفه استان را با مستاجران منعقد کند.
رشیدی با بیان اینکه این برنامه با مراجعه به اماکن وقفی در مناطق روستایی و شهری محقق می‌شود، بیان داشت: در شرایط کنونی و با توجه به آمار می‌توانیم فراتر از خواسته سازمان، برنامه پیش‌بینی شده را در استان محقق کنیم.
وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه، اظهار داشت: در حال حاضر 200 پروژه عمرانی بقاع متبرکه با بیش از 97 هزار مترمربع و 30 پروژه عمرانی موقوفات با مساحت بیش از 60 هزار مترمربع در استان مازندران در دست اجراست.
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه طرح جامع موقوفات و بقاع متبرکه بعد از تهیه، تصویب و تایید دفتر فنی اداره‌کل به معاونت بهره‌وری اقتصادی سازمان برای اعمال نظر نهایی ابلاغ می‌شود، گفت: طرح‌های پیشنهادی پس از تصویب نهایی در سازمان اوقاف نقشه راه هیئت امنا و اداره اوقاف در شهرستان می‌شود.
رشیدی در پایان بیان کرد: طرح جامع بقاع متبرکه طبق اولویت با همکاری هیئت امنا، درآمد بقعه و کمک خیران اجرایی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار