رئیبس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: برای رفع مشکلات کرمانشاه باید به مقوله پژوهش و نخبگان توجه جدی‌تری شود.
کد خبر: ۶۹۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲ 19 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، محمدابراهیم اعلمی آل آقا امروز(28 آذر) در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کرمانشاه، بابیان اینکه در استان ما اعتقاد جدی به مقوله پژوهش وجود ندارد و به عنوان یک اولویت مطرح نیست، گفت: در استانی که بالاترین آمار بیکاری و چالش های جدی در حوزه مسائل اجتماعی دارد، گزینه ای جز توجه به پژوهش و توجه به نخبگان نمی توان کارساز باشد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با ناکافی دانستن اعتبارات اختصاص یافته به حوزه پژوهش، گفت: درحال حاضر نیم درصد از اعتبارات کل دستگاه های کشور به سمت پژوهش سوق داده می شود که این میزان در کرمانشاه کمتر هم است.

وی یادآورشد: هرچند که اختصاص اعتبار مناسب به پژوهش نشان دهنده اهمیت این مقوله است، اما مهمتر از پول "توجه" است.

اعلمی آل آقا تاکید کرد: متاسفانه امروز این مشکل را داریم که در استان ما حتی تقاضای پژوهش نیز از سوی دستگاه ها مطرح نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه رازی این آمادگی را دارد که بدون توجه به اعتبارات پژوهشی، میزبان برگزاری ستاد پژوهش استان با حضور مسئولین ارشد و دستگاه های مختلف استان باشد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه بابیان اینکه ضروری است که استانداری از دستگاه های مختلف بخواهد تا به مقوله پژوهش توجه کنند، اضافه کرد: ازسوی دیگر ما از وزارت علوم خواسته ایم تا با بازنگری آئین نامه ها، مشوق هایی را برای ورود اساتید به پژوهش های تقاضا محور ایجاد کند. براین اساس ما نیز سیستم ارزیابی اساتید را مبتنی بر چنین فعالیت هایی قرار خواهیم داد.

وی یادآورشد: همچنین معتقدیم تا زمانی که اعتقاد به امر پژوهش در میان مسئولین و مدیران دستگاه های مختلف ایجاد نشود، به این مقوله توجه چندانی نخواهد شد. متاسفانه درحال حاضر مظاهر این اعتقاد را در میان مسئولین استانی نمی بینیم.

اعلمی آل آقا تصریح کرد: از مسئولین استان می خواهیم تا مشکلات و نیازهای خود را به دانشگاه منعکس کنند، حتی اگر خط اعتباری ندارند ما برای آنها خط اعتباری قائل می شویم تا بتوانیم هفته پژوهش سال آینده را پربارتر برگزار کنیم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار