معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار؛
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار از تصویب قیمت گوشت قرمز در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و فروش بالاتر از قیمت مصوب شده را ممنوع اعلام کرده است.
کد خبر: ۶۹۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۶ 20 December 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار با اشاره به نگرانی قصابان و مردم در رابطه با قیمت گوشت قرمز اظهار کرد:مسئولان استان تلاش کردند تا با بررسی وضعیت بازار و آنالیز مؤلفه‌های تاثیر گذار در قیمت گوشت قرمز، قیمت را به گونه‌ای تنظیم کنند که تولیدکننده، مصرف‌کننده و توزیع کننده متضرر نشوند.

گوهرگانی ابراز داشت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار استان در این خصوص، فروش گوشت قرمز(بره و بزغاله) به صورت کشتار روز بر اساس آنالیز صنف قصابان، نماینده تولیدکنندگان، صنعت معدن و تجارت و کشتارگاه‌ها و نیز پیشنهاد اعضای این ستاد حداکثر به قیمت ۵۶ هزار تومان اعلام شد.

وی ادامه داد: فروش گوشت قرمز بالاتر از این قیمت غیرقانونی است مگر اینکه ستاد تنظیم بازار استان برای تغییر قیمت دوباره تصمیم بگیرد.

گوهرگانی با اشاره به اینکه قیمت گوشت گوسفند و بز نیز ۴۴ هزار تومان اعلام می‌شود ادامه داد: هر قصابی که بالاتر از این قیمت، گوشت عرضه کنند، بازرسان صنعت، معدن و تجارت موظف به برخورد هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار عنوان کرد: اقدام به تجمع بعضی از قصابان برای افزایش قیمت، فقط برای ایجاد تلاطم و آشفتگی در سطح بازار است.

وی افزود: مصوبه پیشین ستاد تنظیم بازار برای گوشت قرمز ۳۷ هزار تومان بود اما بر اساس افزایش قیمت کالا‌های مختلف در مدت چند ماه اخیر، قیمت گوشت قرمز نیز به ۵۶ هزار تومان افزایش پیدا کرد و این قیمت مناسب است و نباید قصابان در این زمینه معترض باشند.

گوهرگانی بیان کرد: اگر قصابان در سطح استان مدعی شوند که چون گوشت قرمز در مرکز کشور ۶۰ هزار تومان است و ما هم باید همین قیمت را اعمال کنیم، این مطلب کاملا نادرست است و ملاک همان قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار