مدیر کمیته امداد مشهد بیان کرد:
مدیر کمیته امداد ‌مشهد از اجرایی کردن طرح «شفا» ویژه مددجویان بیمار تحت پوشش این کمیته در مشهد خبر داد و گفت: طرح شفا یکی از طرح‌ های کمیته امداد است که جهت بیماران تحت پوشش اجرای می‌شود.
کد خبر: ۶۹۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ 31 July 2015
محمد بلوچی، مدیر کمیته امداد ‌امام خمینی(ره) مشهد در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از طرح‌‌های‌ کمیته امداد امام خمینی(ره) صورت گرفت، گفت: حمایت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در قالب طرح‌‌های شفا، محسنین، خودکفایی، اکرام ایتام و محسنین انجام می‌شود.

وی از اجرایی کردن طرح «شفا» ویژه مددجویان بیمار تحت پوشش کمیته امداد مشهد مقدس خبر داد و اظهار کرد: طرح شفا یکی از طرح‌‌های کمیته امداد است که جهت بیماران تحت پوشش انجام می‌شود و ملزومات اولیه و مورد نیاز را تأمین کرده و در اختیار آن‌ها ‌قرار می‌دهیم.

مدیر کمیته امداد ‌امام خمینی(ره) مشهد افزود: 869 حامی بخشی از هزینه درمان بیماران تحت پوشش این نهاد هستند و همچنین 95 درصد هزینه‌‌های بستری بیماران در بیمارستان و 75 درصد هزینه‌‌های مداوای سرپایی توسط واحد درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت می‌‌شود.

بلوچی در بازدید یکی دیگر از این طرح‌ها عنوان کرد: هر مددکار 500 تا 700 مددجو را تحت نظر دارد و در زمینه درمان، اشتغال و غیره به آن‌ها کمک می‌‌کنند.

وی از تأمین کمک هزینه تهیه جهزیه به عنوان بخشی دیگر از فعالیت‌های کمیته امداد سخن گفت و ابراز کرد: به هر زوج نیازمند دو میلیون تومان اهدا می‌‌شود و مبلغ دو میلیون تومان دیگر به عنوان وام کارگشایی اعطا می‌شود که در این رابطه 990 مورد در نوبت دریافت وام هستند.

مدیر کمیته امداد ‌مشهد ادامه داد: کمیته امداد از مددجویان این نهاد در حد توان خود حمایت می‌‌کند در همین رابطه برنامه‌‌هایی برای درآمدزایی و اشتغال خانواده‌‌های تحت پوشش این مجموعه در نظر گرفته شده است.

بلوچی همچنین در بازدید از مجموعه فرهنگی ـ آموزشی وحید دستجردی، اظهار کرد: در جهت تقویت باورهای دینی دانش‌‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) مشهد مقدس کلاس‌‌های فوق برنامه پیش‌بینی شده که مربیان این کلاس‌‌ها از فعالان برتر علمی، فرهنگی و قرآنی هستند.

وی ادامه داد: آموزش احکام، قرآن، نماز، مباحث عقیدتی، دینی و مذهبی، آشنایی با زندگی ائمه اطهار(ع) و به‌ویژه آشنایی با سیره امام رضا(ع)، اعتکاف علمی، برگزاری کلاس‌های بهداشت و سلامت و همچنین برنامه‌‌های ورزشی از جمله فعالیت‌‌های آموزشی تدوین شده برای فرزندان مددجویان این نهاد پیش بینی شده است.

همچنین در این تور خبری یدالله رضایی، مدیر کمیته امداد شهرستان طرقبه و شاندیز با بیان اینکه این شهرستان مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری و اشتغال است، گفت: طرقبه شاندیز از نظر توریستی قابلیت‌های فراوان دارد و از سال ۹۱ تا به امروز با مبلغی حدود چهار میلیارد تومان تعداد ۴۳۱ طرح خودکفایی در آن اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سال ۹۳ دوره سرعت گرفتن طرح‌های کمیته امداد در شهرستان طرقبه ـ شاندیز بود به طرح‌های سال ۹۴ اشاره کرد و ادامه داد: تعداد ۱۵۰ طرح در سال ۹۴ به عنوان فرصت شغلی آغاز شده و برای استعدادیابی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار